איך לנצל מיטת הילד כפריט אחסון

צילום: דודי תורג'מן
 מיטה נועדה אמנם בשביל לישון בה, אבל היא יכולה להיות פריט אחסון מצוין.במקום הארגז המצעים המסורבל מתחת למיטה, אפשר למצוא פתרונות נוחים יותר. מגירות מתחת למיטה, למשל. זו יכולה להיות מגירה אחת רחבה או כמה מגירות צרות יותר. פתרון נוסף הוא ארגז מצעים במשענת הראש של המיטה, שיכול לשמש גם כמדף למנורת ליילה, לספרים, בית לבובות ולדובים'. את גובה ארגז המצעים אפשר לנצל למגירות או מדפים נוספים.
     
  
     באדיבות: קובי חיון, קניון העץ שבלול

מתי מומלץ להחליף צנרת בדירה?



צילום: נגב
 כשרוצים לרצף את הבית והצנרת הקיימת עשוייה ממתכת ישנה (טיפול בנזקי צנרת מחייב שבירת האריחים).
אולם אם הצנרת הוחלפה ב 15 השנים האחרונות, והיא עשויה מ SP   , צנרת פלסטית בעלת עמידות גבוהה (למשך עשרות שנים), אין צורך למהר.
תוכלו להזמין מאינסטלטור מוסמך 'בדיקת לחץ', שבאמצעותה מזרימים לצינורות אוויר בלחץ גבוה , ובכך מאתרים נקודות חלשות, דליפות ופוטנציאל לתקלות בעתיד הקרוב.
אם הבדיקה (שעלותה כ- 800 שקלים) תקינה, היא עשוייה לחסוך לכם החלפת צנרת, כסף וזמן יקר.
ייעוץ מקצועי:  צבי  )ציקי) שרף, מנכ"ל תפעול התאחדות קבלני השיפוצים

7 אמצעים שיגנו על הפרקט שלכם

1.   שואב אבק – מקל על פעולת הניקוי. העדיפו אותו על פני מטאטא, אך הקפידו שלא להשתמש בשואב חובט (שואב בעל מברשת קשיחה לניקוי שטיחים), כדי למנוע שריטות.
2.   סמרטוט רצפה – יכול להיות כל סמרטוט, אך דאגו לסחוט אותו היטב.
3.   חומרי ניקוי  בפרקט למינציה, אין בעיה להשתמש בחומרי הניקוי הקיימים. אולם בפרקט עץ חשוב להקפיד על שימוש בחומרי ניקוי יעודיים (אלו יצפו את הפרקט בשכבת שומן או הגנה מפני שריטות,  וישמרו על הברק).
4.   פוליש – בפרקט עץ בגמר שמן טבעי, רצוי לבצע פוליש אחת לשנה. אפשר להזמין בעל מקצוע, ואפשר לעשות זאת גם לבד.
5.   חומר מסיר כתמי עץ – הינו תכשיר נוסף שנמצא על המדפים, והוא יעזור לכם להסיר כתמים עקשניים על הפרקט.
6.   לכה – חומר ציפוי. בעלי פרקט עץ מלא, יכולים לחדש את מראה הפרקט באמצעות שיוף הלכה הקיימת בציפוי הפרקט בלכה.
7.  מדבקות לבד ו/או גלגלי סיליקון
     על כל רגלי הריהוט בחדר יש להדביק יריעות לבד או סיליקון (הלבד זול יותר, אך חיי המדף שלו קצרים יותר). כסא משרדי מחייב החלפת הרגליות מפלסטיק ברגליות סיליקון, אחרת האבק המצטבר על רגליות הפלסטיק יגרום לאפקט הדומה לזה של נייר זכוכית על הפרקט.
      יריעות לבד ורגליות סיליקון, ניתן לרכוש בחנויות ייעודיות וברשתות כמו הום סנטר, הייס, אופיס דיפו .
            
               ייעוץ מקצועי:  ישי זיכרמן, מנהל תחום הפרקט בחברת נגב

המדריך לעיצוב הסלון

הסלון נחשב למרכז הבילוי המשפחתי ומשמש כרטיס הביקור שלכם. השקיעו בו את מירב תשומת הלב, כך שגם יתאים לצרכים שלכם וגם יסחוט מחמאות בשפע. אז איך עושים את זה? הינה מדריך קצר שיעזור לכם להשיג את המטרה.    
   
מערכת סלון – תם עידן הסטים – ספה וכורסאות מאותו בד וצבע. כיום רצוי לבחור ספה מרכזית ארוכה, מעוטרת או בעלת גוון  אחיד. לצידה כורסה או שתיים, שיכולות להיות מיוצרות מחומרים אחרים ובגוונים שונים.  כשהספה בגוון אחיד, הכורסאות (או אחת מהן) יכולות להיות מקושקשות, וכך ההפך. מומלץ לחזור על הגוון המרכזי של הספה,  באקססוריז (אבזור) בסלון.
בשם הפרקטיקה: תנו עדיפות לבד דוחה כתמים,  ל-  100%  סינטטיי או  לכורסאות 'מתלבשות', המאפשרות הסרת הכיסוי וכיבוסו. 


כריות – הן מוסיפות עניין, צבע ועיצוב  לאווירה. אפשר לשלב אותן במגוון צבעים, בגדלים ובצורות שונות (מלבנים, ריבועים , נקניקיות) .


כרית איקאה 55/55
מחיר: 75 ש"ח
 יחידת הטלביזיה/דיבורית – מקובל לשמור היום על קו עיצובי מינימליסטי ונקי. המזנונים הכבדים ששלטו בעבר בכל סלון ביתי, יצאו מזמן מהאופנה. לכן, בניית קיר גבס לתליית הטלוויזיה, הכוללת גם נישות להנחת DVD, דיסקים וממיר, מהווים פתרון אסתטי מצויין, שאינו גוזל מקום מהחלל. אפשרות אחרת,  היא שימוש בבידורית מעץ, תוך הקפדה על צביעתו בגוון הקיר, כך שיבלע בתוכו, ויגדיל באשליה את המרחב.

תאורה – רצוי שתהיה חזקה וחגיגית, ממוקמת במרכז הסלון. עמעם (דימר) יסייע לכם להתאים את עוצמת התאורה, בהתאם לצרכים. מקובל כיום לשלב תאורה היקפית, צמודת תקרה בסלון, מנורה עומדת לקריאה (לפינת קריאה, אם יש כזו) ויש המשלבים גם אהיל היורד במרכז סלון או מעל השולחן .

ספרה  תאורה
מנורה תלויה מדגם dress של חברת ויסטוסי
מחיר (במבצע): 3,875
שטיח – תפקידו לתחום ולהגדיר חלל. מבחינת גודלו, יש להקפיד על  10 ס"מ רווח בין הספה לשטיח. כשהספה מקושקשת, רצוי שהשטיח יהיה בעל גוון אחיד, וכך אפשר גם ההפך. מומלץ לבחור שטיח שעליו מופיעים חלק מהגוונים הקיימים בסלון.
אגב, נסו להגיע להסכם עם מנהל חנות השטיחים, לפיו אתם מפקידים בידיו סכום פיקדון, ובתמורה לוקחים לביתכם מספר שטיחים. לאחר בחירת השטיח המתאים ביותר, אתם מחזירים את השאר לחנות, ומקבלים חזרה את הפיקדון.


שטיחי רודיאו
רשת צמר שטיחים יפים
מחיר:  החל מ  2000 ש"ח למ"ר
קירות – רצוי להקצות קיר אחד בסלון, שהצבע בו יהיה שונה משאר הקירות או שייעשה בו שימוש בחומר שונה. למשל ניתן להשתמש בטפט שנפוץ בשנים האחרונות או באבן חיפוי, כדוגמת לבני סליקט. אפשר גם להחליט על טכניקת צביעה מעניינת בגוון שונה. 


וילונות – וילון יכול לשדרג את מראה הסלון ולספק תחושת חמימות. הוא יכול להיות בהיר מאוד, גם ללא קשר לשאר הגוונים בסלון. ככל שהוא ארוך, מהתקרה עד הרצפה, הוא מקנה אשלייה של גודל.
בדירות גן ובבתים פרטיים, כשבחוץ חצר ירוקה ויפה, רצוי להקפיד על שקיפות הוילון. אם השקעתם בחלונות יפים ובפרופילים בלגים מרשימים, ואינכם רוצים להסתיר, תוכלו למצוא וילון שישמש מעין מסגרת – כלומר, בחלק העליון של החלון, ובצדדים שלו. ווילון כיווצים, יהיה עשיר יותר ויקר יותר, מאחר שהוא מכיל יותר בד.
וילון טבעות – הוא פשוט, מודרני ונוח להתקנה.
בד על בד – וילון שקוף על וילון אטום, יכול להשלים את העיצוב בסלון, אך יכול גם להכביד מעט על המראה.


תמונות – הימנעו מעומס. לרוב, די בתמונה רחבה וצרה לאורך הספה המרכזית ו/או לקחת קיר עצמאי ולשלב בו מספר תמונות קטנות, בגדלים לא אחידים ועשויים מחומרים שונים.
שימו לב, שהגוונים בתמונות (בעיקר בתמונה הגדולה) יהיה בהקשר לחלל ויכלול בתוכו גוונים המהווים רמיזה לצבעים המצויים בו.
את התמונה רצוי להשאיר לשלב הסופי בעיצוב הסלון. אם אתם רוכשים תמונה מאומן, דעו לכם שמקובל, כחלק מהשירות, להגיע אליכם להתאמת הציור.


   ייעוץ מקצועי: טליה עמוס ורונית גל, מעצבות פנים, מ- "TRSTUDIO"








משפצים? 7 טיפים שיסדרו לכם ת'ראש!

  1קבלו ייעוץ ראשוני מאדריכל. יעוץ כללי עולה בממוצע כ 1,000   שקלים.   
הסכום אינו בשמיים. אמנם לא תקבלו תמורתו תכניות בניה ואדריכלות, אך באמצעותו תוכלו ליהנות ממגוון כלים שיעזרו לכם להתמודד עם השיפוצים. האדריכל יחסוך לכם זמן וכסף. ממנו תוכלו לקבל המלצות בסיסיות - מה כדאי לשפץ בדירה, מהו גודל וסוג האריחים הרצויים  וכיצד ניתן למקסם את פוטנציאל החלל שבה.

2. ערכו סדר עדיפויות  - מה הכי דחוף  לשפץ ומה פחות. 
 

המדריך לבחירת ריצוף ביתי

השוק מציע מאות סוגים של חומרי ריצוף, ברמות שונות של מחיר (המחיר הממוצע נע מ 60-300 שקלים). גרניט פורצלן, הדור המתקדם של הקרמיקה, נחשב לנפוץ ביותר, והינו בעל כושר עמידות גבוה יותר מפני שחיקה, שריטות ופגיעות. לפיכך מרבית ההמלצות במדריך מיוחסות אליו.

1. הגודל כן קובע ! כדי לשמור על מראה פרופורציונאלי של החלל, רצוי לקבוע את גודל האריחים בהתאם לשטח המיועד לריצוף.  כשהחלל פתוח וגדול, העדיפו אריחים  גדולים  60/60 או 80/80. לחדרים קטנים (למשל – חדרי  שינה ממוצעים, חדר עבודה ), העדיפו אריחים קטנים יותר או השתמשו בחומרים אחרים (כדוגמת פרקט).

2. לכלוך רואים על כל סוגי האריחים. ישנם אריחים שעליהם רואים יותר, כמו  אריחים מבריקים או  אריחים בהירים. אבק וטיפות מים למשל,  בולטים יותר על אריחים שחורים. ויש גם אריחים משעבדים פחות לניקיון, כמו אריחים מט או כאלה בעלי גוון שאינו אחיד, למשל - אריח מעונן.  

3. קיים הבדל בין האריחים האיטלקיים, הספרדיים, הטורקים הסינים וכל השאר. האריחים האיטלקיים והספרדים לרוב יקרים יותר מאחיהם הטורקים והסינים (לפחות פי שתיים). ההסבר לכך בחומר הייצור, שנחשב לחזק יותר באריחים הספרדים והאיטלקיים, חיתוך הלייזר שלהם מדוייק יותר  (תורם למראה ריצוף אחיד ומדוייק).  עם זאת, קיימים כיום אריחים רבים המחקים בהצלחה מרשימה את האריחים הספרדים והאיטלקיים.    

4. הימנעו מאריחים בעלי טקסטורה זהה לחלוטין. דווקא שינויים קלים בין אריח לאריח תורמים לאשליה של ריצוף מאבן טבעית ולא לעוד חיקוי סינתטי.   

5. בחדר האמבטיה כללי המשחק משתנים, אם כי יש לציין שהגישות העיצוביות לכך שונות. יש התומכים בשמירה על קו הרמוני בכל הבית ולפיכך ממליצים לרצף את חדר האמבטיה באותם האריחים שבהם מרצפים את חדר המגורים. אבל יש גם גישה הפוכה (שבין תומכיה גם אלעד היועץ שלנו) , לפיה יש לתת לחדר האמבטיה כבוד משלו, מה שיכול לבוא לידי ביטוי בסגנון עיצובי אחר, שימוש בחומרים ובצבעים שונים, הכל בהתאם לאישיותכם, ליצירתיות שלכם ולמידת ההעזה.

6. אריחים בחדר רחצה לרכוש אך ורק לפי תקן אנטי סליפ (נגד החלקה).  ייתכן שהספק ישכנע אתכם לרכוש אריחים ללא התקן באמתלה שהם עשויים מחומרים שאינם גורמים להחלקה (כמו גרניט מט או בטון). אנחנו ממליצים: לא לקחת סיכונים.  

מהזוית האסטטית, רצוי שהאריחים בחדר אמבטיה יהיו קצת יותר קטנים, מאלו שנבחרו לסלון הפתוח.

 7. אל תזלזלו בחנויות אאוטלט (outlet) שם תוכלו למצוא מגוון אריחים במחירים מוזלים, אם כי לרוב אלו יהיו דגמים מהקולקציה הישנה, עודפים או מלאי מוגבל של אריחים.  לפיכך, הם יכולים להתאים בעיקר לבתים קטנים ולאנשים עם תקציב מוגבל.

8. הניחו כמה אריחים, מאותו סוג, אחד ליד השני. כך תוכלו להעריך טוב יותר את התוצאה וגם לזהות בנקל פגמים באיכות המוצר, כמו אריחים לא ישרים, מתנדנדים, בעלי עוביים שונים.

9. אריחים רוכשים אך ורק ממקום שיש לו מוניטין של שירותים טובים, מספקים את הסחורה בזמן קצר ומאפשרים ביטול העסקי ללא קנס.  

10. אין הנחה – לא קונים!  
לעולם אל תסכימו לשלם את המחיר המלא הנדרש עבור האריחים. פערי התווך הנגבים תמורת הסחורה מתבררים, פעמים רבות, כאסטרונומים ובלתי מוצדקים. התמקחו, ותגלו  כמה קל לקבל הנחה.

ייעוץ מקצועי: אלעד עוז, אדריכל


הצצה אל חלון ביתי : הריצוף
את דירת הגן הקטנה שלנו (75 מ') ריצפנו בגרניט פורצלן בגוון אפור מעונן (דגם: 'מוד גריי'), גודל 60/60, אותם רכשנו בחנות אאוטלט של אחת הרשתות הידועות.
התוצאה:
שירות: טוב מאוד.
מחיר: נוח (כ 69 ₪ למטר).
תוצאה ויזואלית: מרשימה (עניין של טעם).
במישור הפרקטי : אין תלונות. לא משועבדים לניקיון.

טעויות שעשינו:
1. ריצפנו את כל הבית באותם אריחים, גם במקלחת. לכן – שם התוצאה פחות מרהיבה.

2. את האריחים החדשים מקובל להדביק על אלו הקיימים. אולם המצב שונה במקרה של פנלים. רצוי להוריד את הפנלים הישנים, ולהדביק רק את החדשים.מאחר שהשיפוצניק שלנו כנראה התעצל לעשות זאת, קיבלנו פנל בעובי ניכר שצובר בקלות אבק ולכלוך. באסה.




טעות טפשית שעלתה לשיפוצניק בתיק פלילי ותביעת ענק

מספר אבי צינמן, חשמלאי  מוסמך מראש העין:

"חברי, אלכס (שם בדוי), שיפוצניק מוכשר מאוד, ביצע עבודה בבית פרטי. במסגרת השיפוצים, התבקש מהלקוח להעביר נקודת שקע ממקום למקום. לכאורה, עבודה פשוטה שאינה דורשת ידע רב בחשמל. אלכס, שאיננו חשמלאי מוסמך, ביצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.
כעבור מספר חודשים, לקח הלקוח תנור חימום ישן, וחיבר אותו לשקע שהועבר על ידי אלכס. כתוצאה מכך קיבל מכת חשמל. ללקוח שלום, אלא שזעמו היה רב, והוא התלונן במשרד העבודה על הסכנה שארבה לו ולבני משפחתו כתוצאה מעבודת החשמל 'בלתי תקינה' לכאורה שביצע אלכס.

במשרד העבודה מיהרו להגיש נגד אלכס תלונה במשטרה.  הוא נעצר. נפתח לו תיק פלילי.
חרף טענותיו שהעבודה נעשתה כהלכה, וכי מכת החשמל נגרמה כתוצאה משימוש במכשיר לא תקין, הבהירו לו במשטרה – כי הוא-הוא האשם באירוע, בשל ביצוע עבודה ללא רישיון וסיכון חיי אדם כתוצאה מכך.

אלכס אמנם למד את הלקח, אבל  עננה כבדה ותביעת ענק שהוגשה נגדו בשל אותה טעות טפשית – עדיין מרחפות מעל ראשו.

מסקנות:
1.  עבודת חשמל – בידי חשמלאי מוסמך בלבד (תבקשו לראות רישיון עבודה!).
2. תתעקשו לקבל חשבונית, שעליה מצויין מה נעשה במסגרת העבודה.  לא זו בלבד שהחשבונית משמשת אסכמתא המבטיחה לכם אחריות על עבודתו של החשמלאי, אלא יש בה כדי להרתיע שיפוצניקים לבצע עבודה שאינה בסמכותם המקצועית.
3. אם רכשתם מכשיר חשמלי 'יתום' או אם החלטתם להשתמש במכשיר ישן, קחו אותו לחשמלאי מוסמך שיבדוק בטיחותו. עבור החשמלאי זו עבודה זניחה שלוקחת כשתיים-שלוש דקות (לא כל חשמלאי יגבה כסף עבור הבדיקה), ומאידך יש בה חשיבות רבה עבורכם.




**********************************************************************************

הצצה אל חלון ביתי
השיפוצניק סיפק הצעת מחיר אטרקטיבית, אך לא העלנו על דעתנו שהוא יקח על עצמו את עבודת החשמל.כשכך קרה, כבר היינו מותשים למדי מכדי להתווכח. אדם בלתי מוסמך היה אחראי על עבודת החשמל בדירתנו.
זמן קצר לאחר סיום העבודה, הזמנו חשמלאי מוסמך שיבקר את עבודתו של השיפוצניק. אמנם לא התגלתה תקלה כלשהי, אבל אותה עבודה זולה, עלתה לנו ביוקר...

הגנה מפני התחשמלות: בדקו בעצמכם תקינות ממסר הפחת

בכל בית, על פי חוק, מותקן ממסר פחת, מנגנון בטיחות, שתפקידו לנתק  אוטומטית את הזרם החשמלי ממקור המתח, במקרה שלזליגה חשמלית. באופן הזה ובעזרת הארקה (חיבור מוליך בין גוף חשמלי לאדמה. על כך נרחיב בפוסט הבא), נמנעת התחשמלות.
למה בכל זאת אנחנו שומעים לפעמים על אנשים שהתחשמלו? כי במקרים מסויימים, ממסר הפחת אינו תקין.

איך בודקים האם ממסר הפחת פועל כהלכה?

כיצד לבחור אהיל

תפקידו של האהיל אינו מסתכם בהפצת אור. יש בו כדי להגדיר חלל ובעיקר לסייע בקביעת אווירה – דרמטית, מודרנית, כפרית, תעשייתית או כל סגנון שרק  תרצו.
כיצד תוכלו להתאים את האהיל לחללי הבית? מאיזה חומר רצוי להעדיף אותו ומהו המרחק הנכון לתלייתו מהתקרה. כל הפרטים במדריך הקצר לבחירת אהיל.


1. אהיל יכול להתאים לכל חלל בבית, בתנאי שהתקרה גבוהה (בתקרה שגובהה מתחת ל- 2.40 מ' רצוי ליצור תאורה היקפית, פרט לפינת אוכל או אי במטבח). מקובל, למשל, לתלות אותו במבואה (חלל כניסה), מעל אי במטבח, מעל פינת אוכל, בסלון, בחדר עבודה או בחדרי שינה.


2. גודל האהיל יקבע בהתאמה פרופורציונאלית לחלל. חדר קטן – אהיל קטן.  

3. אהיל לא חייב 'לגנוב' את ההצגה. נהפוך הוא, לפעמים רצוי שיבלע בחלל, ישטוף אור ויצור מימד של גודל והרמוניה..

4. בחללים חיוורים, ניתן לנקוט בגישה מנוגדת, ולתלות אהיל עם נוכחות חזקה.  אם המטבח  וכל הפריטים בחלל ומסביבו חיוורים בסגנון ובגוון שלהם, זו ההזדמנות שלכם להעז באמצעות אהיל דומיננטי, צבעוני ו/או בעל טקסטורה מעניינת.  

5. צרו דיאלוג בין האהיל לשאר האלמנטים בחלל. האהיל אינו פריט שעומד בפני עצמו,  ועל כן יש משמעות להתאמתו לשאר האלמנטים המשפיעים על עיצוב החלל. למשל, בבתים בהם קיים חלל פתוח ( OPEN SPACE ) בין הסלון לפינת אוכל, רצוי  שהאהילים בשני המקומות יהיו עשויים מאותם חומרים ו/או באותם הגוונים. האהיל אמור להשתלב עם הריהוט, הספה והאווירה שבה אתם מעוניינים ליצור. מאידך, יש לו גם הלגיטימיות 'לשבור'  קו עיצובי וסגנון. למשל, אם לכל הבית סגנון כפרי-טוסקני , נחמד יהיה להוסיף אהיל קריסטלי.

6. לחומר שממנו עשוי האהיל חשיבות רבה בפרקטיקה, בעיצוב החלל ובשטיפת האור.

אהיל מקרמיקה – אוטם אור, אבל לרוב יש בו חירורים בדוגמאות שונות, המשפיעות על פיזור האור ולפיכך הם מהווים אלמנט עיצובי נוסף. הקרמיקה קלה לניקוי. האהיל עצמו יכול להתאים לסלון ומעל פינת אוכל.


אהיל  מתכת –  השימוש במתכת לעיצוב אהיל הינו נפוץ  וניתן למצוא אותו בשלל צורות מעניינות. הוא משתלב בסגנון המודרני, אך עם זאת, הוא מסוכך על האור ויוצר תחושת ניכור.

אהיל בד – נוטה לצבור אבק, ויכולים להופיע עליו כתמים (בפרט אם הוא תלוי במטבח). מצד שני, הוא מקנה מראה חמים לחלל. ניתן לבחור כל בד שאתם רוצים ולנצל אותו במגוון דרכים לשדרוג העיצוב (למשל,  לבחור אהיל בד במטבח הזהה לבד כריות הספה). אהיל בד מתאים מאוד לחדר תינוקות.


89 ש"ח איקאה
 פלסטיק – אוטם את האור, מקנה מראה פשוט וזול לחדר אבל מוסיף עניין והומור. ניתן למצוא אותו בגוונים רבים ויפים. מתאים יותר לחדר ילדים, נוער וחדרי עבודה, ניתן לשלבו גם בבית מודרני בחללים המרכזיים.

 
אהיל פרספקס – אוטם את האור, אך מחייב שימוש במנורות חסכוניות. הוא פרקטי לנקיון ויש לו חיי מדף ארוכים. מצד שני, נוטה לשריטות. מתאים לסגנון מודרני ורטרו.

אהיל זכוכית – ניתן למצוא אהילי זכוכית שקופים, אטומים או חלביים, המשתלבים בכל סוגי הסגנונות; מודרני, הייטקי, קריסטלי-קיצ'י,. הם קלים לניקוי ועמידים לאורך שנים. מצד שני, הם כבדים ומחייבים זהירות. הם מתאימים לכל חלל בבית, ואפילו לחדר אמבטיה גדול, בתנאי שהאהיל עצמו אטום.

7. גובה תליית האהיל – החוט יהיה עשוי בהתאמה לאהיל, מבחינת החומר והגוון. אם אתם משקיעים באהיל יפה ויקר, אל תחסכו בחוט תלייה.  גובה תליית האהיל, תלוי בגובה התקרה. לרוב, כשגובה התקרה נע בין 2.90-2.70 מקובל לתלות חוט באורך 90 ס"מ.

חשוב מאוד להתאים את גוף האהיל לנורה שמתאימה לו, מבחינת הספק.
לדוגמא: לא ניתן להתקין באהיל בד נורה חמה שעלולה לחמם את הבד ואף לשרוף אותו. לשם כך חשוב להתייעץ עם המוכר בחנות או עם מעצב פנים.

ייעוץ מקצועי: טליה עמוס ורונית גל מעצבות פנים, מ-" TRSTUDIO"   

 


הצצה אל חלון ביתי:
חיפשתי בכל גוש דן ואזור השרון אהיל לפינת האוכל שיעמוד במספר תנאים: יהיה בגוון אפור  (שיתאים לשיש במטבח ולריצוף) או כתום (נגיעות הצבע בסלון). העדפתי אהיל מפרספקס, כי כך אני אוהבת, ושהמחיר – לא יחרוג מ -700 שקל.
שניה לפני שהתייאשתי, מצאתי מטר מהבית,  אהיל פרספקס אפור, בכפר קאסם!