הטריקים שיהפכו כל חדר רחצה פשוט לוואו אמיתי

קרן שחר: מגש עץ שהפך למסגרת מראה







אין לכם מספיק מזומנים כדי לשפץ את חדר הרחצה לקראת פסח? אל תצטערו. טריקים קטנים ופשוטים שמספקת קרן שחר, מעצבת הפנים, יהפכו כל חדר רחצה פשוט לאטרקציה של הבית:
1. בחרו שלושה צבעים שישלטו בחדר הרחצה (ביניהם צבע האמבטייה והאריחים הקיימים).

2. צבעו את הקירות החשופים בגוון בסיסי. לפוליסיד יתרון בשל היותו צבע נושם ועמיד במים. לאחר ייבוש שכבת הבסיס, השתמשו בשבלונות ליצירת דוגמאות כמו צדפות או כוכב ים

3. אריחי חרסינה  – בחנויות יצירה תמצאו צבעי זכוכית. הם מאופיינים בגוונים עזים ויש בהם הפוטנציאל לחולל פלאים גם באריחים הישנים והמשעממים ביותר. צבעו כמה אריחים בודדים, בפיזור שווה (למשל כל 7 אריחים), ותראו את ההבדל.

שבו בנוח


לאווירה לא מחייבת
רשת ENTER,מחיר: 300 ש"ח

כמעט בכל בית תמצאו אחד שלא מוותר עליה. יש לה סגנון ואישיות משל עצמה. היא יכולה להיות פשוטה. חמימה. נוסטלגית. אופנתית ומסעירה.
אולי זו ההסטוריה שלה, שהופכת אותה לכל כך מיוחדת, הסיפור שהיא נושאת עימה, ואולי מקור הסיבה בנוחות ובהרגל. ואם במקרה נתקלתם באחד שנטש אותה, תוך זמן קצר יבוא אחר ש... יחטוף אותה.
זו הכורסא הביתית, אם לרגע תהיתם...
ליקטנו עבורכם 13 כורסאות מעוצבות לכל סגנון וכיס.

הצצה: בית הוריו של האדריכל אלעד עוז


הסלון של משפחת עוזי

אלעד עוז: "זו היתה העבודה הראשונה שלי, בשנת 2003, כשסיימתי את לימודי האדריכלות בבצלאל. להוריי בית דו משפחתי, בן שלושה מפלסים, בשטח של כ 200 מ"ר. כל החללים בחלק התחתון – המטבח, הסלון, פינת האוכל והכניסה – היו סגורים, חשוכים ומנותקים זה מזה. גרם מדרגות עמד במרכז הסלון, כשהוא כלוא בין שני קירות אטומים.
ביצעתי שינוי מינימלי: הרסתי שני הקירות שכלאו את גרם המדרגות, ובמקום מעקה תקני (בתמונה הימנית תחתונה), בניתי מדף, כשגבו משמש משענת לספה. כך  גם יצרנו חיץ בטיחותי לכוון המדרגות מטה, וגם קיבלנו אלמנט אדריכלי – מדף מעוצב שעליו תאורה נסתרת (ספוטים).
התוצאה הסופית: החדרה של אור מאזור הסלון לכוון המטבח הצפוני, רצף חללי ותחושה של מרחב  .


שימו פס

צביעת פסים במבואה (חלל כניסה) או באחד מקירות הבית עשוייה להעצים את האווירה  ולספק את אפקט הוואו. איך עושים את זה? מסבירה אורנית  בכור ליבנה, מנהלת תחום עיצוב בנירלט:

צובעים את הקיר באחד משני הצבעים הנבחרים וממתינים שיתייבש. לאחר מכן, מודדים את רוחב הקיר  ומסמנים על הקיר בעיפרון את עובי הפס שבו אתם מעוניינים. מורידים 3-4 נקודות, מהתקרה לרצפה, תוחמים את הגבול באמצעות המסקנטייפ מנייר (כדי שלא יצמד מדי לקיר),  וצובעים בגוון השני.

בחיי מדף

שילוב חומרים יוצר עניין -
מתכת ועץ
מחיר: 275 ש"ח, פלורליס



בשנים האחרונות עברו מדפי הספרים מטמורפוזה. הם כבר אינם משמשים כמצע להנחת ספרים בלבד. יש להם נוכחות. אופי וסגנון, והם חלק בלתי נפרד מהדקורציה. 






 


ריצוף וחיפוי מקלחות אביב 2011

פסיפס זכוכית 30/30
מחיר: 37.90, פרפקט ליין
מהו גודל האריחים הרצויים בחדר אמבטיה, עד איזה גובה מחפים את הקירות ואיך אפשר לשדרג את הריצוף מבלי לשבור קופת חיסכון. הינה מדריך קצר שיעזור לכם לפני רכישת האריחים.
 
גודל האריחים:
במקלחת קטנה (כ- 180/200 מ') רצוי  אריחים קטנים (10/30 עד 20/40) , וככל שהשטח גדול יותר, אפשר לבחור אריחים גדולים יותר (למשל 30/60).

צורה:
הטרנד העכשווי מכתיב אריחים בצורת מלבן. מקלחת קטנה, אפשר לחפות גם באריחים מרובעים.


האח הגדול


רהיטי דורון, מחיר: 5400 ש"ח
 כדי למנוע הסחת דעת, רצוי למקם את עמדת המחשב של הילד, בחדרו. הקפידו שמיקום העמדה יהיה נגיש   עבורכם ההורים, כדי לאפשר לכם שליטה ובקרה על התכנים המועלים בו ועל האינטראקציה עם מבקרים זרים ברשת.
באדיבות: ניצן הורביץ, מעצב ראשי, רהיטי דורון

תרצו סנדוויץ' או ...סיבית?

מחיר שולחן: 6000 ש"ח
נגריית מוסקוביץ'

מתכננים לרכוש רהיטים? איך תדעו מה ההבדל בין סוגי העץ השונים?  מתי להעדיף עץ מלא או סנדוויץ' ומתי אפשר להסתפק בסיבית או ב- MDF ?
אבי מוסקוביץ', נגר ובעליו של "מוסקוביץ' – נגרות עם נגיעה אישית", עושה קצת סדר בבלאגן:

 MDF (ראשי תיבות  medium density fiber)
חומר מלאכותי עשוי משאריות נסורת טחונה בתוספת דבק.
כיום ניתן למצוא גם  MDF  ירוק, שמאופיין בדחיסות נסורת גבוהה במיוחד ומכאן גם יתרונו בעמידות כנגד מים.
יתרון: אינו משנה צורה במשך הזמן. הוא זול בהשוואה לסוגי העץ האחרים, בעל שטח פנים חלק ודחוס, המהווה בסיס מצויין לצביעה או הדבקת ציפויים.  

7 כללי זהב שיחסכו לכם צרות עם השיפוצניק


1.   מתחילים בהמלצה. אין ? בקשו הצגת חשבוניות אחרונות ובהן כתובות של עבודות שיפוץ שבוצעו על ידי איש המקצוע.   
2.   הולכים לראות עבודה שביצע.
3.  מבקשים ממנו מספר קבלן (בדרך כלל מופיע על גבי החשבונית).
4.  מוודאים שהוא קבלן רשום 'ברשם הקבלנים' ו/או שהוא רשום בהתאחדות המשפצים'. הדרך לעשות זאת פשוטה: מתקשרים להתאחדות הקבלנים (טלפון 1700-700-426 ) ומוסרים את מספר הקבלן. כך תוכלו גם לקבל מידע נוסף, האם לשיפוצניק עבר פליל ו/או האם ידועות בעיות כלשהן בהתנהלותו מול לקוחות.
5. מוודאים שיש לו פוליסת ביטוח, המשמש כתובת בזמן תביעת על רשלנות מקצועית (למשל בשל נזק הנגרם בבית, כתוצאה מהצפה לאחר השיפוץ, נזק לרכוש, אפילו נזק צד ג', שמשמעו פגיעה באחד השכנים או כל אדם אחר, שאינו מבני הבית, בזמן השיפוץ).
6. נכנסים לאתר 'משפצים' ומורידים טופס הסכם עבודה (בהתאם לסוג העבודה של השיפוצניק). מילוי הטופס יסדיר בין הצדדים את ההסכם שנקבע למהלך עבודה תקין. במידת הצורך, יאפשר לבורר מטעם התאחדות הקבלנים להתערב ולסייע בהבאת הצדדים לעמק השווה.
7.  דואגים לקבל חשבונית.   זו מהווה עדות לעבודה שבוצעה על ידי השיפוצניק, המשמשת גם כתעודת אחריות. ומקרה הצורך, היא אף תשמש עבורכם ראייה בבית משפט.

                ייעוץ מקצועי:  צבי  (ציקי) שרף, מנכ"ל תפעול התאחדות קבלני השיפוצים

הרגע שבו התאהבתי

שווה כל רגע: השעון במטבח ביתי

במשך שנים התנגדתי לשעון קיר במטבח. הסיבה פרוזאית למדי: לא התאהבתי. יום אחד זה קרה, באחת מחנויות הרשת 'זיג זג'.  שם מצאתי את צמד המחוגים ששוו את ליבי.
מחיר: 59 ש"ח.

הצצה : סלון ביתה של טליה עמוס, מעצבת פנים

טליה עמוס: "סלון ביתי שופץ בסגנון  קלאסי עם נגיעות כפריות, כדי לחבר את הסביבה החיצונית לבית.
עיצוב החלל נעשה תוך שימוש בגוונים בהירים ובשילוב אלמנטים טבעיים (כמו עץ, חיפוי אבן בקיר) ותוך ניסיון ליצור הרמוניה של צבעים רגועים בספות, בשולחן, בקירות. שילבנו גם צבעים חמים בעזרת הוספת כריות צבעוניות, ריפוד כורסא שנרכשה בשוק הפשפשים, ושטיחים אוזבקיים".
        

ברכתי ברכתי והיא עלתה באש...


המטבח שלנו
 במהלך ספטמבר 2010, בזמן השיפוצים בדירה, היינו צריכים להכריע בסוגייה הרת גורל: האם להגדיל את חלל המטבח ובמקביל להזמין מטבח בתקציב מוגבל, או לחילופין לדחות את הרעיון לשלב מאוחר יותר.  
ההחלטה נפלה על האפשרות הראשונה, בתנאי שעלות המטבח לא  תחרוג מ- 20,000 שקל, כולל שיש, אריחים, כיור, הובלה והרכבה.
איקאה לא היתה הבחירה הראשונה, אולם יתרונה היה ברור: מחיר סביר ואפשרות להתקין מטבח תוך ימים ספורים. החברים עיקמו ת'אף, באינטרנט קראנו בעיקר דברים רעים והיתה גם מעצבת פנים שהזהירה שהמטבח האיקאי עשוי
סיבית ואינו מתאים לאקלים הישראלי, כך שכל מגע קל עם מים, יגרום לדלתות להתנפח ולאבד צורה.