פורמייקה : להתאהב מחדש

פוסט אורח: אתר שיפוצים פלוס

צילום: יח"צ לדקור
היא היתה הכוכבת הבלתי מעורערת של שנות השמונים. יפה. זולה. מתאימה לכל מקום ולא נפגעת בקלות. זו הפורמייקה, הציפוי המנצח באותם ימים לכל ארון מטבח, שולחן או מיטה. ממעמדה הרם נהנתה הפורמייקה למשך שנים מועטות בלבד. עובדת היותה זולה ופשוטה עמדה לה לרועץ, ולא התאימה יותר למי שרצה להתנער מהמראה ההמוני ולהקנות לביתו קצת יותר שיק וסטייל. מהסיבה הזו, דרישת השוק לחומרים מסוגננים ויוקרתיים כדוגמת העץ הכבד והמתכת, עלתה בהתמדה תוך שהיא דוחקת את הפורמייקה לקרן זוית.  
אבל טרנדים באים וחולפים ובשנים האחרונות ניכר כי הפופולריות של הפורמייקה שוב בנסיקה.
איך קרה ששוב היא מצליחה לעורר עניין ולהחזיר לעצמה את הכבוד והתהילה, אילו בשורות היא מביאה עימה וכיצד היא משתלבת עם המצב הכלכלי העגום?

הפורמייקה מיוצרת מנייר קרטון לאריזה (קראפט) ספוג במלנין נוזלי וכבוש בטמפרטורה ולחץ גבוהים. בשנים האחרונות היא עברה מטמורפוזה. את המראה החיוור, המשרדי והחד גוני, היא השאירה מאחור, במאה הקודמת, והביאה איתה קשת רחבה של גוונים ססגוניינים, מרקמים חדשים  המדמים בדים, מתכות, עץ. ניתן למצוא אותה היום בתלת מימד, להדפיס עליה צורות ודמויות, ולהפוך אותה ליצירת אומנות בכל פינה ופינה בבית. 
צילום: יח"צ לחברת EGGER הבינלאומית

אם תוסיפו לכך גם יתרונותיה  מן היסוד, תקבלו את החומר האולטימטיבי לעיצוב פנים הבית והחוץ. הינה תזכורת לכמה מתכונותיה הטובות:
חלופה זולה
בעידן שבו העלויות הנדרשים לשיפוץ הבית גבוהות למדיי בשילוב עם תנאי המשק, הפורמייקה עדיין מספקת חלופה זולה ואיכותית.

קלה לתחזוקה ועמידה בפני לחות ורטיבות.
את הפורמייקה קל מאוד לנקות, די בסמרטוט לח לצורך העניין. היא עמידה בתנאי הבית והחוץ, לכן היא מתאימה לארונות מטבח,  לריהוט גן, משרדי ותעשייתי.

ניתנת לייצור בזמן קצר
העובדה שמדובר בחומרי גלם נגישים, הופכת את הייצור שלה לפשוטה ומהירה.

יתרון נוסף: רהיט פורמייקה ניתן לרענן בכל שלב באמצעות צביעתו מחדש. לא צריך לשם כך איש מקצוע, דיי בשיוף הרהיט באופן יסודי, מריחת שכבת חומר מקשר ולאחר ייבוש, תוכלו לצבוע את הפורמייקה בכל צבע שרק תרצו. 

לקבלת מראה עיצובי מעניין ועדכני,  ניתן לשלב את הפורמייקה עם חומרי גלם אחרים כמו זכוכיות או אלומיניום. 
צילום: יח"צ לדקור

באדיבות אתר שיפוצים פלוס המלווה אתכם בכל שלבי השיפוץ וחידוש הבית: משלב הלמידה, ההכנה וההתייעצות בפורום המומחים, דרך בחירת בעלי מקצוע מומלצים, פיקוח על העבודה ולבסוף איסוף חוות דעת על בעל המקצוע.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה