משפצים? 7 טיפים שיסדרו לכם ת'ראש!

  1קבלו ייעוץ ראשוני מאדריכל. יעוץ כללי עולה בממוצע כ 1,000   שקלים.   
הסכום אינו בשמיים. אמנם לא תקבלו תמורתו תכניות בניה ואדריכלות, אך באמצעותו תוכלו ליהנות ממגוון כלים שיעזרו לכם להתמודד עם השיפוצים. האדריכל יחסוך לכם זמן וכסף. ממנו תוכלו לקבל המלצות בסיסיות - מה כדאי לשפץ בדירה, מהו גודל וסוג האריחים הרצויים  וכיצד ניתן למקסם את פוטנציאל החלל שבה.

2. ערכו סדר עדיפויות  - מה הכי דחוף  לשפץ ומה פחות. 
 
3. בקשו  4-5 הצעות מחיר מאנשי מקצוע (שיפוצניקים) והתעקשו על שני דברים:
 (1)שהצעת המחיר תינתן בשטח העבודה.
 (2) שהצעת המחיר תהיה מפורטת ביותר (מהו הסכום הנדרש עבור כל עבודה, החל מפירוק ארונות דרך החלפת צנרת ועד לצביעת הבית).
לאחר מכן בדקו היכן אתם יכולים להוזיל בעלויות ועל מה אתם יכולים לוותר בשלב הזה  (למשל, יכול להיות שרצוי להכלול בשיפוץ שבירת קירות אך את החלפת הדלתות או המטבח אפשר לדחות לשלב מאוחר יותר)?


 4. קבעו סכום לשיפוצים ופרטו אותו לפרטים. למשל, מהו הסכום שיושקע על אריחים והכלים הסניטריים למקלחת. מהו  הסכום שיושקע על עבודת השיפוצים, עבור התאורה, החלפת מטבח.  
 קחו בחשבון שגם אם תעשו מאמץ להיצמד לתקציב, עדיין מרבית הסיכויים שתיאלצו לחרוג בכ- 10-15 אחוז לפחות, מעבר לסכום שנקבע. 

5. הציצו לפחות בשלושה - ארבעה מגזינים שונים לעיצוב הבית. הם יספקו לכם מידע, רעיונות והשראה (עדיף לבחור מגזינים פופולריים שמציגים טרנדים ורעיונות המתאימים לתקציב שלכם, ולא כאלה המיועדים לעשירון העליון).

6. קבעו  ימי 'כיתות רגליים' לבחירת אריחים, קרמיקה, כלים סניטריים ועוד.
שימו לב לשני דברים:
  (1) רצוי לבקר בכמה שיותר מקומות, גם היקרים שבהם  (זה לא בזבוז זמן!). כך אתם עשויים להתעדכן בטרנדים, לקבל רעיונות חדשים, להיחשף לדגמים מעניינים ולגבש בעזרתם את העיצוב והסגנון המתאימים לכם.
(2) רצוי שהבירורים הראשונים יתמקדו בפריט אחד או שניים. למשל - אם אתם מעוניינים להחליף את האריחים בחדר אמבטיה, התמקדו בזה ואל תחפשו במקביל גם אריחים למטבח. זכרו: המהירות מהשטן. השקיעו תשומת לב רבה וזמן לכל מקום ופינה שאתם רוצים לשפץ.
7. אל תשכחו את השכנים. הכינו מכתב המתנצל בנימוס על אי הנוחות שיגרם להם במהלך השיפוץ. רצוי לציין את משך הזמן המשוער לשיפוצים. 

בהצלחה!

ייעוץ מקצועי: אלעד עוז, אדריכל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה