טעות טפשית שעלתה לשיפוצניק בתיק פלילי ותביעת ענק

מספר אבי צינמן, חשמלאי  מוסמך מראש העין:

"חברי, אלכס (שם בדוי), שיפוצניק מוכשר מאוד, ביצע עבודה בבית פרטי. במסגרת השיפוצים, התבקש מהלקוח להעביר נקודת שקע ממקום למקום. לכאורה, עבודה פשוטה שאינה דורשת ידע רב בחשמל. אלכס, שאיננו חשמלאי מוסמך, ביצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.
כעבור מספר חודשים, לקח הלקוח תנור חימום ישן, וחיבר אותו לשקע שהועבר על ידי אלכס. כתוצאה מכך קיבל מכת חשמל. ללקוח שלום, אלא שזעמו היה רב, והוא התלונן במשרד העבודה על הסכנה שארבה לו ולבני משפחתו כתוצאה מעבודת החשמל 'בלתי תקינה' לכאורה שביצע אלכס.

במשרד העבודה מיהרו להגיש נגד אלכס תלונה במשטרה.  הוא נעצר. נפתח לו תיק פלילי.
חרף טענותיו שהעבודה נעשתה כהלכה, וכי מכת החשמל נגרמה כתוצאה משימוש במכשיר לא תקין, הבהירו לו במשטרה – כי הוא-הוא האשם באירוע, בשל ביצוע עבודה ללא רישיון וסיכון חיי אדם כתוצאה מכך.

אלכס אמנם למד את הלקח, אבל  עננה כבדה ותביעת ענק שהוגשה נגדו בשל אותה טעות טפשית – עדיין מרחפות מעל ראשו.

מסקנות:
1.  עבודת חשמל – בידי חשמלאי מוסמך בלבד (תבקשו לראות רישיון עבודה!).
2. תתעקשו לקבל חשבונית, שעליה מצויין מה נעשה במסגרת העבודה.  לא זו בלבד שהחשבונית משמשת אסכמתא המבטיחה לכם אחריות על עבודתו של החשמלאי, אלא יש בה כדי להרתיע שיפוצניקים לבצע עבודה שאינה בסמכותם המקצועית.
3. אם רכשתם מכשיר חשמלי 'יתום' או אם החלטתם להשתמש במכשיר ישן, קחו אותו לחשמלאי מוסמך שיבדוק בטיחותו. עבור החשמלאי זו עבודה זניחה שלוקחת כשתיים-שלוש דקות (לא כל חשמלאי יגבה כסף עבור הבדיקה), ומאידך יש בה חשיבות רבה עבורכם.




**********************************************************************************

הצצה אל חלון ביתי
השיפוצניק סיפק הצעת מחיר אטרקטיבית, אך לא העלנו על דעתנו שהוא יקח על עצמו את עבודת החשמל.כשכך קרה, כבר היינו מותשים למדי מכדי להתווכח. אדם בלתי מוסמך היה אחראי על עבודת החשמל בדירתנו.
זמן קצר לאחר סיום העבודה, הזמנו חשמלאי מוסמך שיבקר את עבודתו של השיפוצניק. אמנם לא התגלתה תקלה כלשהי, אבל אותה עבודה זולה, עלתה לנו ביוקר...

תגובה 1:

  1. חשמל וכל המשתמע ממנו מאוד מסוכן. כל פרט שקשור לתפעול חשמל חייב להיעשות בידי אדם מוסמך. לצערנו לא חסרים מקרים נוראים שהתרחשו בעקבות שימוש לא זהיר במכשירי חשמל. חייבים להיזהר גם בחשמל!

    השבמחק