כיצד לבחור אהיל

תפקידו של האהיל אינו מסתכם בהפצת אור. יש בו כדי להגדיר חלל ובעיקר לסייע בקביעת אווירה – דרמטית, מודרנית, כפרית, תעשייתית או כל סגנון שרק  תרצו.
כיצד תוכלו להתאים את האהיל לחללי הבית? מאיזה חומר רצוי להעדיף אותו ומהו המרחק הנכון לתלייתו מהתקרה. כל הפרטים במדריך הקצר לבחירת אהיל.


1. אהיל יכול להתאים לכל חלל בבית, בתנאי שהתקרה גבוהה (בתקרה שגובהה מתחת ל- 2.40 מ' רצוי ליצור תאורה היקפית, פרט לפינת אוכל או אי במטבח). מקובל, למשל, לתלות אותו במבואה (חלל כניסה), מעל אי במטבח, מעל פינת אוכל, בסלון, בחדר עבודה או בחדרי שינה.


2. גודל האהיל יקבע בהתאמה פרופורציונאלית לחלל. חדר קטן – אהיל קטן.  

3. אהיל לא חייב 'לגנוב' את ההצגה. נהפוך הוא, לפעמים רצוי שיבלע בחלל, ישטוף אור ויצור מימד של גודל והרמוניה..

4. בחללים חיוורים, ניתן לנקוט בגישה מנוגדת, ולתלות אהיל עם נוכחות חזקה.  אם המטבח  וכל הפריטים בחלל ומסביבו חיוורים בסגנון ובגוון שלהם, זו ההזדמנות שלכם להעז באמצעות אהיל דומיננטי, צבעוני ו/או בעל טקסטורה מעניינת.  

5. צרו דיאלוג בין האהיל לשאר האלמנטים בחלל. האהיל אינו פריט שעומד בפני עצמו,  ועל כן יש משמעות להתאמתו לשאר האלמנטים המשפיעים על עיצוב החלל. למשל, בבתים בהם קיים חלל פתוח ( OPEN SPACE ) בין הסלון לפינת אוכל, רצוי  שהאהילים בשני המקומות יהיו עשויים מאותם חומרים ו/או באותם הגוונים. האהיל אמור להשתלב עם הריהוט, הספה והאווירה שבה אתם מעוניינים ליצור. מאידך, יש לו גם הלגיטימיות 'לשבור'  קו עיצובי וסגנון. למשל, אם לכל הבית סגנון כפרי-טוסקני , נחמד יהיה להוסיף אהיל קריסטלי.

6. לחומר שממנו עשוי האהיל חשיבות רבה בפרקטיקה, בעיצוב החלל ובשטיפת האור.

אהיל מקרמיקה – אוטם אור, אבל לרוב יש בו חירורים בדוגמאות שונות, המשפיעות על פיזור האור ולפיכך הם מהווים אלמנט עיצובי נוסף. הקרמיקה קלה לניקוי. האהיל עצמו יכול להתאים לסלון ומעל פינת אוכל.


אהיל  מתכת –  השימוש במתכת לעיצוב אהיל הינו נפוץ  וניתן למצוא אותו בשלל צורות מעניינות. הוא משתלב בסגנון המודרני, אך עם זאת, הוא מסוכך על האור ויוצר תחושת ניכור.

אהיל בד – נוטה לצבור אבק, ויכולים להופיע עליו כתמים (בפרט אם הוא תלוי במטבח). מצד שני, הוא מקנה מראה חמים לחלל. ניתן לבחור כל בד שאתם רוצים ולנצל אותו במגוון דרכים לשדרוג העיצוב (למשל,  לבחור אהיל בד במטבח הזהה לבד כריות הספה). אהיל בד מתאים מאוד לחדר תינוקות.


89 ש"ח איקאה
 פלסטיק – אוטם את האור, מקנה מראה פשוט וזול לחדר אבל מוסיף עניין והומור. ניתן למצוא אותו בגוונים רבים ויפים. מתאים יותר לחדר ילדים, נוער וחדרי עבודה, ניתן לשלבו גם בבית מודרני בחללים המרכזיים.

 
אהיל פרספקס – אוטם את האור, אך מחייב שימוש במנורות חסכוניות. הוא פרקטי לנקיון ויש לו חיי מדף ארוכים. מצד שני, נוטה לשריטות. מתאים לסגנון מודרני ורטרו.

אהיל זכוכית – ניתן למצוא אהילי זכוכית שקופים, אטומים או חלביים, המשתלבים בכל סוגי הסגנונות; מודרני, הייטקי, קריסטלי-קיצ'י,. הם קלים לניקוי ועמידים לאורך שנים. מצד שני, הם כבדים ומחייבים זהירות. הם מתאימים לכל חלל בבית, ואפילו לחדר אמבטיה גדול, בתנאי שהאהיל עצמו אטום.

7. גובה תליית האהיל – החוט יהיה עשוי בהתאמה לאהיל, מבחינת החומר והגוון. אם אתם משקיעים באהיל יפה ויקר, אל תחסכו בחוט תלייה.  גובה תליית האהיל, תלוי בגובה התקרה. לרוב, כשגובה התקרה נע בין 2.90-2.70 מקובל לתלות חוט באורך 90 ס"מ.

חשוב מאוד להתאים את גוף האהיל לנורה שמתאימה לו, מבחינת הספק.
לדוגמא: לא ניתן להתקין באהיל בד נורה חמה שעלולה לחמם את הבד ואף לשרוף אותו. לשם כך חשוב להתייעץ עם המוכר בחנות או עם מעצב פנים.

ייעוץ מקצועי: טליה עמוס ורונית גל מעצבות פנים, מ-" TRSTUDIO"   

 


הצצה אל חלון ביתי:
חיפשתי בכל גוש דן ואזור השרון אהיל לפינת האוכל שיעמוד במספר תנאים: יהיה בגוון אפור  (שיתאים לשיש במטבח ולריצוף) או כתום (נגיעות הצבע בסלון). העדפתי אהיל מפרספקס, כי כך אני אוהבת, ושהמחיר – לא יחרוג מ -700 שקל.
שניה לפני שהתייאשתי, מצאתי מטר מהבית,  אהיל פרספקס אפור, בכפר קאסם!

3 תגובות:

  1. אנונימי23/1/11

    ברצוני לברר האם אפשר לקבל המלצות על חנויות נחמדות לאהילים, במחירים סבירים.

    השבמחק
  2. אנונימי28/1/11

    יש חנות בדרום תל אביב שמייצרת אהילי בד לפי הזמנה, מכל סוג של בד וצבע (את יכולה לתאים את האהיל אפילו לפת שולחן. בחיי). שווה לבדוק שם. לא זוכר את שם החנות, אבל תמצאי באינטרנט.

    השבמחק
  3. אנונימי3/2/11

    כמדומני קוראים לו צביקה בר וחנותו נמצאת ברחוב וושינגטון פלאפון0525322075 עושה עבודות ניפלאות כל שתרצו יכין לכם מחירים שפויים לחלוטין... בכלל יש לו תצוגה מרהיבה לבית שווה ביקור...

    השבמחק