7 כללי זהב שיחסכו לכם צרות עם השיפוצניק


1.   מתחילים בהמלצה. אין ? בקשו הצגת חשבוניות אחרונות ובהן כתובות של עבודות שיפוץ שבוצעו על ידי איש המקצוע.   
2.   הולכים לראות עבודה שביצע.
3.  מבקשים ממנו מספר קבלן (בדרך כלל מופיע על גבי החשבונית).
4.  מוודאים שהוא קבלן רשום 'ברשם הקבלנים' ו/או שהוא רשום בהתאחדות המשפצים'. הדרך לעשות זאת פשוטה: מתקשרים להתאחדות הקבלנים (טלפון 1700-700-426 ) ומוסרים את מספר הקבלן. כך תוכלו גם לקבל מידע נוסף, האם לשיפוצניק עבר פליל ו/או האם ידועות בעיות כלשהן בהתנהלותו מול לקוחות.
5. מוודאים שיש לו פוליסת ביטוח, המשמש כתובת בזמן תביעת על רשלנות מקצועית (למשל בשל נזק הנגרם בבית, כתוצאה מהצפה לאחר השיפוץ, נזק לרכוש, אפילו נזק צד ג', שמשמעו פגיעה באחד השכנים או כל אדם אחר, שאינו מבני הבית, בזמן השיפוץ).
6. נכנסים לאתר 'משפצים' ומורידים טופס הסכם עבודה (בהתאם לסוג העבודה של השיפוצניק). מילוי הטופס יסדיר בין הצדדים את ההסכם שנקבע למהלך עבודה תקין. במידת הצורך, יאפשר לבורר מטעם התאחדות הקבלנים להתערב ולסייע בהבאת הצדדים לעמק השווה.
7.  דואגים לקבל חשבונית.   זו מהווה עדות לעבודה שבוצעה על ידי השיפוצניק, המשמשת גם כתעודת אחריות. ומקרה הצורך, היא אף תשמש עבורכם ראייה בבית משפט.

                ייעוץ מקצועי:  צבי  (ציקי) שרף, מנכ"ל תפעול התאחדות קבלני השיפוצים

5 תגובות:

  1. ענבל9/3/11

    נכנסתי לאתר "משפצים" ולא מצאתי שם שום טופס הסכם עבודה.

    השבמחק
  2. אנונימי16/4/11

    ענבל תקישי בגוגל את המילה משפצים.ישר להתאחדות קבלני השיפוצים.ושם תחת חוזים והסכמים
    בהצלחה

    השבמחק
  3. סעיף 1 הוא הכי מדוייק. לכו רק לפי המלצות. אנשי המקצוע פועלים עשרות שנים ומי שמגיע לו לקבל המלצות יקבלן. כמו כן, לגבי התביעה על רשלנות, אל תחששו ללכת ראש בראש עם אותם בעלי מקצוע שרימו אתכם, וקרוב לוודאי שהם ינסו...

    השבמחק
  4. ללכת לראות עבודות שהשיפוצניק ביצע ? עם רוב השיפוצניקים כיום אני דיי חוששת שהעניין לא כל כך בר ביצוע. במיוחד לא ללכת לראות עבודות שבוצעו בבתים פרטיים כלשהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. האם את ממליצה לעבוד רק עם קבלן רשום?
      זה לא מייקר את המחיר הכללי?
      יש המון קבלנים בשוק, אני מניחה שניתן לסנן בדרכים נוספות, חלקן ציינת בפוסט זה

      מחק