המדריך לבחירת ריצוף ביתי

השוק מציע מאות סוגים של חומרי ריצוף, ברמות שונות של מחיר (המחיר הממוצע נע מ 60-300 שקלים). גרניט פורצלן, הדור המתקדם של הקרמיקה, נחשב לנפוץ ביותר, והינו בעל כושר עמידות גבוה יותר מפני שחיקה, שריטות ופגיעות. לפיכך מרבית ההמלצות במדריך מיוחסות אליו.

1. הגודל כן קובע ! כדי לשמור על מראה פרופורציונאלי של החלל, רצוי לקבוע את גודל האריחים בהתאם לשטח המיועד לריצוף.  כשהחלל פתוח וגדול, העדיפו אריחים  גדולים  60/60 או 80/80. לחדרים קטנים (למשל – חדרי  שינה ממוצעים, חדר עבודה ), העדיפו אריחים קטנים יותר או השתמשו בחומרים אחרים (כדוגמת פרקט).

2. לכלוך רואים על כל סוגי האריחים. ישנם אריחים שעליהם רואים יותר, כמו  אריחים מבריקים או  אריחים בהירים. אבק וטיפות מים למשל,  בולטים יותר על אריחים שחורים. ויש גם אריחים משעבדים פחות לניקיון, כמו אריחים מט או כאלה בעלי גוון שאינו אחיד, למשל - אריח מעונן.  

3. קיים הבדל בין האריחים האיטלקיים, הספרדיים, הטורקים הסינים וכל השאר. האריחים האיטלקיים והספרדים לרוב יקרים יותר מאחיהם הטורקים והסינים (לפחות פי שתיים). ההסבר לכך בחומר הייצור, שנחשב לחזק יותר באריחים הספרדים והאיטלקיים, חיתוך הלייזר שלהם מדוייק יותר  (תורם למראה ריצוף אחיד ומדוייק).  עם זאת, קיימים כיום אריחים רבים המחקים בהצלחה מרשימה את האריחים הספרדים והאיטלקיים.    

4. הימנעו מאריחים בעלי טקסטורה זהה לחלוטין. דווקא שינויים קלים בין אריח לאריח תורמים לאשליה של ריצוף מאבן טבעית ולא לעוד חיקוי סינתטי.   

5. בחדר האמבטיה כללי המשחק משתנים, אם כי יש לציין שהגישות העיצוביות לכך שונות. יש התומכים בשמירה על קו הרמוני בכל הבית ולפיכך ממליצים לרצף את חדר האמבטיה באותם האריחים שבהם מרצפים את חדר המגורים. אבל יש גם גישה הפוכה (שבין תומכיה גם אלעד היועץ שלנו) , לפיה יש לתת לחדר האמבטיה כבוד משלו, מה שיכול לבוא לידי ביטוי בסגנון עיצובי אחר, שימוש בחומרים ובצבעים שונים, הכל בהתאם לאישיותכם, ליצירתיות שלכם ולמידת ההעזה.

6. אריחים בחדר רחצה לרכוש אך ורק לפי תקן אנטי סליפ (נגד החלקה).  ייתכן שהספק ישכנע אתכם לרכוש אריחים ללא התקן באמתלה שהם עשויים מחומרים שאינם גורמים להחלקה (כמו גרניט מט או בטון). אנחנו ממליצים: לא לקחת סיכונים.  

מהזוית האסטטית, רצוי שהאריחים בחדר אמבטיה יהיו קצת יותר קטנים, מאלו שנבחרו לסלון הפתוח.

 7. אל תזלזלו בחנויות אאוטלט (outlet) שם תוכלו למצוא מגוון אריחים במחירים מוזלים, אם כי לרוב אלו יהיו דגמים מהקולקציה הישנה, עודפים או מלאי מוגבל של אריחים.  לפיכך, הם יכולים להתאים בעיקר לבתים קטנים ולאנשים עם תקציב מוגבל.

8. הניחו כמה אריחים, מאותו סוג, אחד ליד השני. כך תוכלו להעריך טוב יותר את התוצאה וגם לזהות בנקל פגמים באיכות המוצר, כמו אריחים לא ישרים, מתנדנדים, בעלי עוביים שונים.

9. אריחים רוכשים אך ורק ממקום שיש לו מוניטין של שירותים טובים, מספקים את הסחורה בזמן קצר ומאפשרים ביטול העסקי ללא קנס.  

10. אין הנחה – לא קונים!  
לעולם אל תסכימו לשלם את המחיר המלא הנדרש עבור האריחים. פערי התווך הנגבים תמורת הסחורה מתבררים, פעמים רבות, כאסטרונומים ובלתי מוצדקים. התמקחו, ותגלו  כמה קל לקבל הנחה.

ייעוץ מקצועי: אלעד עוז, אדריכל


הצצה אל חלון ביתי : הריצוף
את דירת הגן הקטנה שלנו (75 מ') ריצפנו בגרניט פורצלן בגוון אפור מעונן (דגם: 'מוד גריי'), גודל 60/60, אותם רכשנו בחנות אאוטלט של אחת הרשתות הידועות.
התוצאה:
שירות: טוב מאוד.
מחיר: נוח (כ 69 ₪ למטר).
תוצאה ויזואלית: מרשימה (עניין של טעם).
במישור הפרקטי : אין תלונות. לא משועבדים לניקיון.

טעויות שעשינו:
1. ריצפנו את כל הבית באותם אריחים, גם במקלחת. לכן – שם התוצאה פחות מרהיבה.

2. את האריחים החדשים מקובל להדביק על אלו הקיימים. אולם המצב שונה במקרה של פנלים. רצוי להוריד את הפנלים הישנים, ולהדביק רק את החדשים.מאחר שהשיפוצניק שלנו כנראה התעצל לעשות זאת, קיבלנו פנל בעובי ניכר שצובר בקלות אבק ולכלוך. באסה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה