5 דרכים להגדיל נפח האחסון במטבח

צילום: אורן אביבי
סטודיו CANOPY
באחד הימים פנתה אלי רחל, קולגה לעבודה, והתלוננה על מצוקת האחסון במטבח שבביתה. הבטחתי שאשוחח על כך עם מומחה, אמצא עבורה פתרון. רחל חיכתה שבוע. חיכתה שבועיים, אבל תשובה לא קיבלה. זה לא בגלל שלא התאמצתי בשבילה. ההפך הוא הנכון, אלא שההמלצות שקיבלתי לא היו מספקות. לאחרונה שוחחתי עם עדי סדן-פדות, מעצבת פנים והבעלים של סטודיו canopy. אתגרתי גם אותה בסוגייה הכואבת. ביקשתי את הטריקים שלה להפוך כל מטבח קטן ל... גדול.


סדן-פדות עמדה באתגר והפתיעה בחמישה פתרונות יצירתיים לרחל ולכל מי שחושב שהמטבח שלו קטן מדי:


עדי סדן פדות, מעצבת פנים
1. ארונות מטבח מהרצפה עד התקרה.
אל תיבהלו ממראה 'חדר ארונות'. אם תפעלו נכון ותדאגו שהארונות 'יבלעו' בחלל, תרוויחו יותר מקומות אחסון ואשלייה של מרחב. הינה שלוש עצות להשגת המטרה:
- העדיפו שהארונות והקיר יהיו בגוון זהה.
- וותרו על ידיות במגירות (כיום יש מגירות טאצ', שנפתחות במגע קל.
- תכננו פס תאורה עילי (למשל באמצעות ספוטים), שיאיר את הארונות, ויספק תחושת מרחב ויוקרה.


2. אי במטבח
ההמלצה הזו עשוייה להתאים לבתים בהם קיים חלל פתוח בין הסלון למטבח. במקרה הזה, רצוי לוותר על מקומות אחסון עליוניים (למניעת עומס). האי יספק עבורכם פתרון אחסון מצויין, בפרט אם הוא כולל בתוכו כיריים או כיור מובנים. כיום ניתן למצוא אי מוכן, ואפשר גם לתכנן אותו עם נגר, בהתאם לצרכים שלכם. רצוי להצמיד לו שולחן קטן וכיסאות בר, לשתיית הקפה של הבוקר .


3.  שלבו מספר סגנונות וחומרים במטבח
תוכלו ליצור מראה חיי ומעניין, ועם זאת  להגדיל את נפח האחסון במטבח, אם תאמצו את הסגנון האקלקטי (אומנות השילובים). חברו בין ארונות שונים, שעשויים מחומרים שונים, למשל : לצד ארונות מטבח שעשויים מעץ אלון, תוכלו להציב ארון מתכת, לידו  וכיור נרוסטה. אפשר גם לשלב מדפים ומוטות מתכת לתליית כלים, סירים ומחבתות.


4. צרו מזווה מחוץ למטבח. באמצעות נישה או ארון קיר מחוץ למטבח (למשל במבואה למטבח), אפשר לייצר מקומות אחסון נוספים, לאלמנטים ומוצרים יבשים וכאלה שאינכם זקוקים להם ביום יום (כלים לאירועים מיוחדים וכיו"ב) .


 5. סדר מחדש
בחנו מחדש את התכולה המצוייה בארונות העליונים. שם בדרך כלל מאחסנים פריטים פחות שמישים. יכול להיות שבמחשבה שניה תגלו שאפשר לוותר על חלקם ולשמח לבבות של אנשים אחרים באצעותם.






צילום: יח"צ
מטבחי רגבה
ארונות מהרצפה לתקרה.



צילום: גל חרמון לסטודיו CANOPY
ארונות מהרצפה לתקרה, ללא ידיות. באי תמצאו את הכיריים והכיורים.




צילום אווירה באדיבות טמבור
המזווה שעושה קאמבק נמצא מחוץ למטבח



צילום: יח"צ
מטבחי איקאה
שימו לב לארונות שמצויים מעל הדלת ואפשרויות האחסון המגוונות

צילום: שחר טמיר
הום סנטר
אי על גלגלים שניתן לשלב במטבח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה