משפצים? הרשימה שאתם חייבים להחזיק ביד

צילום: אסף לב לנירלט
רבים מן השיפוצניקים מצטיינים בעבודתם עד שהם מגיעים ל... פיניש. ואז דווקא כשקו הגמר במרחק יריקה, הם מתחילים לפשל; לא שמים לב לפרטים; מדלגים על השלבים האחרונים; חוסכים בחומרים חיוניים. התוצאה: רמת גימור ירודה ולקוח ממורמר.
בין ההסברים לתופעה: תחושת מיצוי מהפרוייקט הקיים ופזילה לעבר האתגר הבא; מיאוס הדדי בין הלקוח לשיפוצניק (קימוץ בהוצאות כבר אמרנו?) ולפעמים פשוט 'נגמר הסוס'!
זה מבאס, אבל לא חייב להיות כך. ככל שאתם, הלקוחות, תדעו יותר על עבודתו של השיפוצניק, כך תהיה בידיכם היכולת לצמצם הנזקים וליהנות מעבודה טובה, בטוחה ועמידה לאורך שנים ארוכות. כדי להקל עליכם, הכין עבורכם אתר שיפוצניק יחד עם אנשי מקצוע טובים ורציניים (שמותיהם מופיעים מטה), רשימה שתסייע לכם 'לפקוח עין' בזמן עבודת השיפוצים. קראו. גזרו ותלו על המקרר לשעת הצורך! 
צביעה :
לפני הצביעה, חשוב למרוח שכבת בונדרול (צבע יסוד מקשר) על הקירות. רק כך ניתן להשיג צבע עמיד, רחיץ ובלתי מתקלף.
לאחר הצביעה, שימו לב לפינות (בפרט בין אלו המחברות בין קירות שלהם גוונים שונים או בין הקיר לתקרה). אם הגימור לא נעשה כמו שצריך, אתם תבחינו מיד וכל הסבר מיותר.


ריצוף:
לאחר הריצוף, וודאו שהאריחים נוקו היטב בעזרת חומצת מלח. רק כך תוכלו להבחין באריח פגום ולהחליפו לאלתר.
הרצף חייב לנקות היטב גם את חריצי האריחים משאריות המלט והלכלוך. זאת כדי שהמילוי ברובה (חומר איטום) יקלט היטב, באופן הומוגני ויספק תוצאה אסתטית יותר.
אבי סויסה, קבלן שיפוצים


פנלים :
לא מדביקים פנלים על אלו הקיימים. חשוב להסיר תחילה את הפנלים הקיימים, ולהדביק פנלים חדשים.
וודאו שהקיר עליו יושב הפנל הוא מיושר פלס, אחרת לא ניתן יהיה להשיג אחידות במראה האריחים (ייתכנו בליטות והבדלים בגובה). בפנלים שקועים (כאלה ש'נבלעים' בתוך הקיר), כל טעות ניכרת שבעתיים.
חשוב למקם את הפנלים בהתאם לקווי הריצוף. בכל פינות הבית יבוצע בפנלים חיתוך של 45 מעלות (חיתוך גרונג).


עבודת גבס
* להשגת מראה חלק ואחיד - שימו לב שאיש המקצוע מקפיד לעבוד עם לוחות גבס בעלות 4 פאזות (אחת בכל צד). לוחות אלו אמנם יקרות יותר, אך הן מבטיחות נקודות מפגש חלקות יותר, מבלי לחוש בקווי החיבור. שימוש בגבס ללא פאזות עלול לגרום לבליטה על גבי פס החיבור. שימוש ב-2 פאזות בלבד יגרום לבליטות בשני הצדדים הנותרים.
* כדי למנוע קריסת נישות הגבס, וודאו שאיש המקצוע משתמש ב'פינה משתנה (סרט שריון מנייר, בעל שני פסי מתכת). פסי המתכת בגליל נועדו להגנה על הפינות (למשל, בנישות, ספריות, חיבור בין קירות) מפני מעיכה, שבירה או כל מפגע מכני אחר.
* מתקינים ספוטים על הגבס? מדדו את המרווחים ביניהם וודאו שהם מקבילים ונמצאים בקו ישר זה עם זה.
יהודה עמר, קבלן שיפוצים


חדר אמבטיה:
למניעת רטיבות בקירות הסמוכים או בתקרת דירתו של השכן - וודאו שהרצף אוטם את רצפת המקלחת והקירות (עד גובה מטר), כיומיים-שלושה לפני שהוא מתחיל בריצוף.
• להגברת עמידות אריחי הקרמיקה, חשוב להשרותם למשך כ- 12 שעות לפנית תחילת העבודה.


חשמל:
תכנית חשמל ומיקום התאורה ייעשו רק לאחר שתכננתם מיקום הריהוט.
• וודאו שכל השקעים צמודים לקיר. חשמלאי מיומן ישתמש בחומר מילוי לקבע את החלל הנוצר בין השקע/מתג לקיר.
הקפידו על גובה אחיד בין השקעים (לדיוק מירבי החשמלאי חייב להשתמש בפלס). הבדל של כמה סנטימטרים בודדים בין שקע לשקע עלול לפגום במראה הכללי של החלל.
• בהתקנת מזגן מיני מרכזי, וודאו שלא רואים את הצנרת הפנימית דרך פתח יציאת האוויר. ואם כן, רואים, בקשו מהמתקין להתיז על תעלת האוורור בספריי שחור.


תמיר שהרבני
דלתות:
כדי למנוע חיכוך בין הדלת לרצפה, וכתוצאה מכך לשריטת הריצוף, חשוב להתקין היטב את הצירים של הדלתות. אנשי המקצוע פחות מקפידים לתת תשומת לב לדלתות הפנימיות, ודי בזוית שאינה נכונה, כדי לפגום בתוצאה.
למניעת חיכוך בין המשקוף לדלת – חשוב להתקין קרשים מצד לצד שישמרו על המשקוף בזמן הייבוש במקומו ושלא תיווצר "בטן" במשקוף מהלחץ של החומר. משקוף עם בטן יוצר חיכוך עם הדלת ואין סגירה נעימה וחלקה.


***


קבלני השיפוצים שהשתתפו בריכוז ההמלצות:
יהודה עמר, אסף אשכנזי, תמיר שהרבני, אברהם יעקובי, אבי סוויסה ודורון קורן.
כל המשתתפים מאתר שיפוצניק המציע  רשימת  קבלני שיפוצים המדורגים לפי ציונים שצוות האתר אסף טלפונית מלקוחותיהם.




















תגובה 1:

  1. דבר נוסף וחשוב מאד במיוחד ששוברים קירות בשיפוץ. לבדוק את התוכנית בכמה שיותר מקומות, פורומים, להתייעץ, חברים, ועוד. אבל חשוב שתזכרו, בסוף רק אתם יודעים מה טוב לכם.

    כדי להיות בטוחים יש עוד אפשרות.
    דגם בגודל אמיתי

    חפשו בגוגל או פייסבוק "דגם בית בגודל אמיתי"
    בשורה התחתונה גם תחסכו הרבהההההההההההה כסף

    השבמחק