המדריך לעיצוב הסלון

הסלון נחשב למרכז הבילוי המשפחתי ומשמש כרטיס הביקור שלכם. השקיעו בו את מירב תשומת הלב, כך שגם יתאים לצרכים שלכם וגם יסחוט מחמאות בשפע. אז איך עושים את זה? הינה מדריך קצר שיעזור לכם להשיג את המטרה.    
   
מערכת סלון – תם עידן הסטים – ספה וכורסאות מאותו בד וצבע. כיום רצוי לבחור ספה מרכזית ארוכה, מעוטרת או בעלת גוון  אחיד. לצידה כורסה או שתיים, שיכולות להיות מיוצרות מחומרים אחרים ובגוונים שונים.  כשהספה בגוון אחיד, הכורסאות (או אחת מהן) יכולות להיות מקושקשות, וכך ההפך. מומלץ לחזור על הגוון המרכזי של הספה,  באקססוריז (אבזור) בסלון.
בשם הפרקטיקה: תנו עדיפות לבד דוחה כתמים,  ל-  100%  סינטטיי או  לכורסאות 'מתלבשות', המאפשרות הסרת הכיסוי וכיבוסו. 


כריות – הן מוסיפות עניין, צבע ועיצוב  לאווירה. אפשר לשלב אותן במגוון צבעים, בגדלים ובצורות שונות (מלבנים, ריבועים , נקניקיות) .


כרית איקאה 55/55
מחיר: 75 ש"ח
 יחידת הטלביזיה/דיבורית – מקובל לשמור היום על קו עיצובי מינימליסטי ונקי. המזנונים הכבדים ששלטו בעבר בכל סלון ביתי, יצאו מזמן מהאופנה. לכן, בניית קיר גבס לתליית הטלוויזיה, הכוללת גם נישות להנחת DVD, דיסקים וממיר, מהווים פתרון אסתטי מצויין, שאינו גוזל מקום מהחלל. אפשרות אחרת,  היא שימוש בבידורית מעץ, תוך הקפדה על צביעתו בגוון הקיר, כך שיבלע בתוכו, ויגדיל באשליה את המרחב.

תאורה – רצוי שתהיה חזקה וחגיגית, ממוקמת במרכז הסלון. עמעם (דימר) יסייע לכם להתאים את עוצמת התאורה, בהתאם לצרכים. מקובל כיום לשלב תאורה היקפית, צמודת תקרה בסלון, מנורה עומדת לקריאה (לפינת קריאה, אם יש כזו) ויש המשלבים גם אהיל היורד במרכז סלון או מעל השולחן .

ספרה  תאורה
מנורה תלויה מדגם dress של חברת ויסטוסי
מחיר (במבצע): 3,875
שטיח – תפקידו לתחום ולהגדיר חלל. מבחינת גודלו, יש להקפיד על  10 ס"מ רווח בין הספה לשטיח. כשהספה מקושקשת, רצוי שהשטיח יהיה בעל גוון אחיד, וכך אפשר גם ההפך. מומלץ לבחור שטיח שעליו מופיעים חלק מהגוונים הקיימים בסלון.
אגב, נסו להגיע להסכם עם מנהל חנות השטיחים, לפיו אתם מפקידים בידיו סכום פיקדון, ובתמורה לוקחים לביתכם מספר שטיחים. לאחר בחירת השטיח המתאים ביותר, אתם מחזירים את השאר לחנות, ומקבלים חזרה את הפיקדון.


שטיחי רודיאו
רשת צמר שטיחים יפים
מחיר:  החל מ  2000 ש"ח למ"ר
קירות – רצוי להקצות קיר אחד בסלון, שהצבע בו יהיה שונה משאר הקירות או שייעשה בו שימוש בחומר שונה. למשל ניתן להשתמש בטפט שנפוץ בשנים האחרונות או באבן חיפוי, כדוגמת לבני סליקט. אפשר גם להחליט על טכניקת צביעה מעניינת בגוון שונה. 


וילונות – וילון יכול לשדרג את מראה הסלון ולספק תחושת חמימות. הוא יכול להיות בהיר מאוד, גם ללא קשר לשאר הגוונים בסלון. ככל שהוא ארוך, מהתקרה עד הרצפה, הוא מקנה אשלייה של גודל.
בדירות גן ובבתים פרטיים, כשבחוץ חצר ירוקה ויפה, רצוי להקפיד על שקיפות הוילון. אם השקעתם בחלונות יפים ובפרופילים בלגים מרשימים, ואינכם רוצים להסתיר, תוכלו למצוא וילון שישמש מעין מסגרת – כלומר, בחלק העליון של החלון, ובצדדים שלו. ווילון כיווצים, יהיה עשיר יותר ויקר יותר, מאחר שהוא מכיל יותר בד.
וילון טבעות – הוא פשוט, מודרני ונוח להתקנה.
בד על בד – וילון שקוף על וילון אטום, יכול להשלים את העיצוב בסלון, אך יכול גם להכביד מעט על המראה.


תמונות – הימנעו מעומס. לרוב, די בתמונה רחבה וצרה לאורך הספה המרכזית ו/או לקחת קיר עצמאי ולשלב בו מספר תמונות קטנות, בגדלים לא אחידים ועשויים מחומרים שונים.
שימו לב, שהגוונים בתמונות (בעיקר בתמונה הגדולה) יהיה בהקשר לחלל ויכלול בתוכו גוונים המהווים רמיזה לצבעים המצויים בו.
את התמונה רצוי להשאיר לשלב הסופי בעיצוב הסלון. אם אתם רוכשים תמונה מאומן, דעו לכם שמקובל, כחלק מהשירות, להגיע אליכם להתאמת הציור.


   ייעוץ מקצועי: טליה עמוס ורונית גל, מעצבות פנים, מ- "TRSTUDIO"








תגובה 1:

  1. איזה יפות המנורות
    בהחלט מאמר שכדאי לקרוא לפני עיצוב הסלון מחדש
    נתן לי כמה רעיונות שיכולים להיות טובים

    השבמחק