ברכתי ברכתי והיא עלתה באש...


המטבח שלנו
 במהלך ספטמבר 2010, בזמן השיפוצים בדירה, היינו צריכים להכריע בסוגייה הרת גורל: האם להגדיל את חלל המטבח ובמקביל להזמין מטבח בתקציב מוגבל, או לחילופין לדחות את הרעיון לשלב מאוחר יותר.  
ההחלטה נפלה על האפשרות הראשונה, בתנאי שעלות המטבח לא  תחרוג מ- 20,000 שקל, כולל שיש, אריחים, כיור, הובלה והרכבה.
איקאה לא היתה הבחירה הראשונה, אולם יתרונה היה ברור: מחיר סביר ואפשרות להתקין מטבח תוך ימים ספורים. החברים עיקמו ת'אף, באינטרנט קראנו בעיקר דברים רעים והיתה גם מעצבת פנים שהזהירה שהמטבח האיקאי עשוי
סיבית ואינו מתאים לאקלים הישראלי, כך שכל מגע קל עם מים, יגרום לדלתות להתנפח ולאבד צורה. 



בסופו של דבר, העזנו. מדדנו. הזמנו , ולא חרגנו מהתקציב.
עברו כבר שבעה חודשים, אחד מצינורות המים המרכזיים בבניין התפוצץ והמטבח סבל מהצפה במשך שעות מספר.  הפלא ופלא, נזק לא נגרם (מלבד הוצאת כספית עבור תיקון הצנרת).  
המטבח זוכה אצלנו למחמאות. הוא פרקטי, הוא יפהפה (עניין של טעם) והוא מסב לי אושר רב. בשבת בבוקר כשהוצאתי סיר מהארון הפינתי ('סביבון' בלשון העם), בירכתי את איקאה. אלא שזמן קצר לאחר מכן, התבשרתי שהסניף בנתניה עלה באש. אני מקווה שהשוודים לא מאמינים בעין הרע....

תובנות:
1.  הזול - לא בהכרח רע. 
2.  מי קבע  שהמטבח חייב ללוות אותנו למשך חיים שלמים?
3.  אל תסתמכו על שמועות. שאלו בעלי ניסיון.  
4. מעצב מטבח טוב, ידע לזהות את הצרכים שלכם ולסייע לכם בתכנון נבון של המטבח (זה הזמן להודות  לפבלו, אחד ממעצבי המטבחים הרבים שפגשנו באיקאה, בחור צעיר בעל חוש אסתטי מפותח, שלא התבייש להביע דעתו ולהכריע בסוגיות שנויות במחלוקת (למשל אבן קיסר או בוצ'ר, משטח עץ).
5. אם בחרתם איקאה, תידרשו לערוך את המדידות בעצמכם או להזמין מודד מטעמם. לא סומכים על עצמכם? אל תחסכו במודד.  את מלאכת ההרכבה, השאירו למקצוענים.
6.   כל המידע בפוסט תקף לינואר 2012, כשנה וחצי לאחר התקנת המטבח.



5 תגובות:

  1. אכן צירוף מקרים מדאיג במקצת... :)
    בכל אופן, המטבח נראה נהדר וגם אני שותפה לדעתך, לפיה הזול אינו בהכרח רע ולהיפך.

    השבמחק
  2. המטבח מקסים! וגם אני עם המבכים... ראשל"צ זה כל כך רחוק...

    השבמחק
  3. אנונימי22/2/11

    המטנח נראה פונקציולי ועם זאת אסתטי ונעים. ה-מטבח הוא הרהיט הכי יקר בבית. המשפחה מבלה בו לא מעט, חייבים להתאים את התיכנון לאופי השימוש בו ולכן התיכנון מראש חשוב מאוד!!
    אני זוכרת שלא ישנתי בלילה כאשר המטבח עבר לייצור והבנתי שנורא קשה מצד אחד לשאוף לתיכנון מוצלח ומצד שני להתפשר בגלל מיגבלות אינסופיות: גודל החלל, רצוי מדיח סמוך לכיור (לא?!), עגלת תבלינים ליד הכיריים ועוד ועוד. אז לכל אדריכלים הירוקים.... המון ב ה צ ל ח ה

    השבמחק
  4. אנונימי26/5/11

    מטבח מקסים. אהבתי

    השבמחק
  5. המטבח נראה כאילו אתם מצליחים לנצל כל סמ"ר אפשרי שיש לכם בחלל המטבח, והוא גם ממש יפה, ד"א!!

    האמת שאני חשבתי גם לא לחסוך מעצמי שימוש באיש מקצוע שיידע לעשות לי את המדידות ואת הייעוץ בדיוק ברמה המתאימה לניצול המקסימלי של חלל המטבח שלי, ועכשיו שקראתי את הפוסט הזה, אני גם יכול לראות שאחרים חווים את זה מהניסיון האישי שלהם.
    אז רק רציתי להגיד שהפוסט הזה עזר לי מאוד וחידד לי מחשבה שעברה לי בראש אבל לא הייתי בטוח בה, תודה רבה!

    השבמחק