שיפוץ הבית: כך התגברנו על מגבלות מבנה ועיצוב


הספה מוקמה בקיר הנמוך
כשמשפחת נאמן, המתגוררת בשכונת וילות ותיקה בבאר שבע, החליטה לשפץ ולהרחיב את ביתה, היא נתקלה במספר מגבלות. מה הן היו ובאלו דרכים היא בחרה להתגבר עליהן? סמדר נאמן פותחת דלת:

המגבלה: הגג המשופע יצר הנמכה של התקרה והקיר בסלון.
הפתרון: ניצלנו את המקום לפינת ישיבה, ולכן מיקמנו בפינה הנמוכה את הספא. תלינו וילונות קצרים ופרופורציונאלים לחלל.

 

המגבלה: חלל ארוך מדי ומתמשך בין הסלון למטבח.
הפתרון: הגדרת החללים באמצעות מחיצות גבס דקורטיביות, ובהן חלון צר וארוך. על החלון תלויים שלושה משטחי זכוכית מרובעים ומאויירים בעיגולים, כדוגמת האהיל בסלון.


מחיצה דקורטיבית להגדרת החלל

המגבלה: הקפדה על קו נקי ומינמילי, שהותיר לא מעט ארונות מחוץ לבית.
הפתרון: ניצלנו חללים ליצירת מקומות אחסון סמויים, שלא פוגעים בעיצוב הבית. למשל, בגומחה שנוצרה בקיר חדר השינה, בנינו ארון עם דלתות הזזה. בחלק העליון של הקיר, ניצלנו את המשולש שנוצר ליצירת מקום אחסון נוסף, תוך שאנחנו סוגרים אותו בדלת. הפתח שנוצר מהרעפים בגג בחדר העבודה, נוצל אף הוא ליצירת מקום אחסון נוסף, הנמשך לאורך כל הבית. חלל נוסף מתחת למדרגות העולות לקומת המגורים נוצל אף הוא ליצירת מקום אחסון.

נאמן: "במטבח אנחנו מבלים הכי הרבה זמן. דאגנו שיהיה מרווח. זו גם הסיבה שוויתרנו על ארנות עליונים, למעט שתי קלפות (ארונות שנפתחות כלפי מעלה), המשתלבות היטב בחלל. הוספנו גם אי שיש בו שלוש מגירות גדולות וכך הרווחנו מקום אחסון נוסף".





 .






























תגובה 1:

  1. עיצוב נפלא של הבית. כבר המון זמן שרציתי להודות לכם ולומר כמה אני אוהבת את הבלוג הזה, אתם ממש מהווים השראה! רק חשוב לציין שכל אדם אשר לוקח על עצמו לערוך שיפוצים נרחבים כאלו צריך להיות בקשר רציף עם חברת ביקורת מבנים על מנת לא להיקלע לתסבוכת בהמשך. המשיכו כך!

    השבמחק