משעמם? לא בחדר שינה!



צילום: אורן אביבי לסטודיו CANOPY
חדר שינה יכול להיות משעמם. אפילו משעמם מאוד, בפרט אם הקיר שבו נמצא גב המיטה הוא לבן וסתמי. אבל זה לא חייב להישאר כך. תשאלו את  עדי סדן פדות, מעצבת פנים והבעלים של סטודיו canopy, שמספקת 7 טיפים מצויינים שיכולים להעיר לחיים כל קיר חיוור ומשמים:

 1. מיקום גב המיטה לא בקיר שבו קיים חלון (בפרט אם זהו החלון היחיד בחדר). אתם זקוקים לו, כדי להשקיף ממנו אל נוף. מה גם שהוא עלול להפריע לכם לעצב את גב המיטה, וחבל.

  2. הכינו את גב המיטה בעצמכם: קחו פלטת עץ פשוטה כדוגמת MDF (ניתנת לרכישה כמעט בכל נגריה), ברוחב המיטה ובגובה ממוצע של כ- 140 ס"מ מהרצפה (הניחו אותה בגב המיטה וודאו שאינה מפריעה לאלמנטים כמו שקעים ותאורה). עטפו אותה בבד, בגווני החדר וקבעו אותה אל הקיר.
עדי סדן פדות, מעצבת פנים
לשדרוג: הדפיסו על הבד צילום נוף או גרפיקה מעניינת. ניתן לעשות זאת בבתי דפוס ייעודיים. (תמונות או גרפיקה, ניתן לרכוש,תמורת עשרות בודדות של שקלים, בבנקים לתמונות באינטרנט ומבלי לפגוע בזכויות יוצרים).



4. האירו את גב המיטה. תוכלו, למשל, להתקין שני גופי תאורה, משני צידה המיטה, בתנאי שיש ביניהם קשר ( עשויים מאותו חומר, או שיש להם אותו גוון או טקסטורה). אפשר גם להוסיף פס תאורה שנראה חלק מגב המיטה.


5. קחו ענף במבוק, טבעי או צבוע, או דלת ישנה, ותלו על הקיר שמאחורי המיטה בעזרת מסמרים או כבלים או חבלים. ענף במבוק ניתן לרכוש במשתלות, בחנויות שמוכרות קש או במחסני עצים.


6. טפט בקיר המיטה יכול להוסיף עניין, אך הוא עלול גם להימאס בשלב מוקדם מן הצפוי, לכן העדיפו טפט, בעל טקסטורה רכה, שמזכירה חומרים מעולם הריצוף או מעולם הבדים, ודאגו להצמידו לקיר באופן מקצועי (עדיף להיעזר באנשי מקצוע מיומנים).


7. נצלו את הקיר לצרכי אחסון, למשל ארונות משני צידי המיטה, ומדפים עליונים המחברים ביניהם. (כדוגמת הצילום המופיע מעלה).
***


להלן מבחר צילומים, שנועדו לחשוף בפניכם מן ההיצע, הרעיונות והסגנונות הנוספים הקיימים בשוק .  





צילום: רמי סולומון
הקיר בגוון מנוגד למיטה
 מוסקוביץ' - נגרות עם נגיעה אישית
מחיר לחדר שינה קומפלט, דגם לואי: 14,900 ש"ח


צילום: VIBIA
משחקי תאורה מצידי המיטה
קמחי תאורה
מחיר ליח': החל מ 1,800 ש"ח

צילום: יח"צ
תמונת תאורה, יאיר דורם
מחיר: החל מ 7000 ש"ח
צילום:
אלמנט דקורטיבי מעל המיטה
באדיבות נירלט


צילום:יח"צ
טפט .של חברת MR Perswall בגב המיטה
מחיר: 1700 ש"ח
להשיג במעודד צבעים
.
צילום באדיבות ספרא תאורה
מנורת קיר מפוליקרבונט
חברת LUCIS
מחיר: 1,584 ש"ח
צילום: אסף לב
אל תשכחו את הקיר בחדר השינה של הילדים
רהיטי דורון, בר 2, לילדים בגילאי 2-10
מחיר: 4,500 ש"ח כולל מיטה נפתחת, ארון ומע' עבודה

3. צבעו את הקיר בגוון המנוגד או המשלים למיטה. למשל, אם המיטה בגוון שמנת, תוכלו לצבוע את הקיר בגוון חקי.

תגובה 1:

  1. בחדרים קטנים, כשאין מקום לארון, אפשר להשתמש בשני צידי המיטה לארונות, או להרחיק את המיטה מעט מהקיר , ליצור במה מאחוריה (מקום להניח את הספר) ויצור ארון גם מלמעלה (צורת ח'). כך עושים ניצול מקסימלי של החלל לאחסון ובו בזמן, יוצרים חדר לא שגרתי שנעים להיות בו. רעיון נוסף- טפט תמונה בקיר גב המיטה, ובו תמונה של פרספקטיבה, זה מגדיל את החלל ונותן אוירה מדהימה. ענבל קרקו, עיצוב ואדריכלות פנים, 050-2005415

    השבמחק