מי קבע שחייבים אריחים במטבח?


צילום: יח"צ לרשת אלוני. 
אריחי זכוכית בהדפסה דיגיטלית


מה קרה לאריחי הקרמיקה במטבח של אמא? הטרנדים האחרונים דחקו את אריחי הקרמיקה הישנים לטובת מיצגי אומנות מרגשים ומעוררי השראה. אחראיות לכן הן הטכנולוגיות המתוחכמות שפותחו ופרחו בענף, ואפשרו חדירתם של אלמנטים מרעננים לחיפוי הקירות. המטבח המודרני מתהדר היום בחומרים  כמו זכוכית, נירוסטה וקוריאן. נעשה יותר שימוש באריחים צבעוניים או עם הדפסים מעניינים. ולפעמים קיים גם וויתור מוחלט על אריחים. 
רגע לפני שיפוץ המטבח, קראו מה מציע השוק, מהו גובה החיפוי הרצוי ואילו חומרים יעשירו את החלל ויקנו תחושת ניקיון , גם בהיעדרה של העוזרת. 
עדי סדן-פדות, מעצבת פנים ושותפה במשרד CANOPY, לתכנון, עיצוב והנדסה, מספקת את הבשורות האחרונות, שיוסיפו טאצ' עדכני למטבח הביתי. 

חיפוי בהתאם לאווירה במטבח 
אופי החיפוי יקבע בהתאם לאווירה שאותה אתם רוצים לייצר במטבח. חיפוי באבן טבעית או בבריקים, למשל, יענו על הצורך במראה כפרי.  אם אתם רוצים להפיח חיים ורעננות במטבח הסטנדרטי שלכם, שילוב של אריחים צבעוניים, עשוי לספק לכם את התשובה. ואם אתם שוחרי הסגנון התעשייתי, כדי לשקול חיפוי בנירוסטה. למנימליסטיים – יתאים הקוריאן. 
צילום: CANOPY. שילוב של אריחים מקסיקניים עם משטח נירוסטה למראה אורבני

  
מראה אחיד, ללא חיבורים
 עד לפני מספר שנים ראינו באריחי הקרמיקה הישנים (20/20) כפתרון מקובל לחיפוי המטבח. כיום המצב שונה והגישה השולטת תומכת בחיפוי הקיר באמצעות משטחים גדולים, המספקים מראה אחיד, נקי ואסתטי.
  

צילום CANOPY.חיפוי זכוכית בשילוב משטח קוריאן עם כיור בנוי, למראה מנימליסטי

החיפוי כהמשך למשטח העבודה במטבח.  
לחיפוי הקיר, כמו למשטח העבודה (זוכרים שפעם כיננו אותו שיש?)  יש היום היצע רחב של חומרים. לאחר התאמת  משטח העבודה למטבח, ניתן ליצור מראה המשכי ולחפות עם אותו חומר גם את הקיר, עד לגובה שנע בין 5-15 סנטימטר. את שאר הקיר החשוף, אפשר לצבוע בטיח מנרלי. 
  
צילום: פיליפ רוט לרשת נגב. אריחי מטבח מקולקציית SELF


גובה החיפוי: מלא או מנימליסטי 
ישנן שתי גישות שולטות בעיצוב המטבח.  האחת דוגלת במינימליזם, ולפיה יש לחפות הקיר בגובה שבין  5-15 סנטימטרים ממשטח העבודה.  לפי הגישה השניה -  יש ללכת עד הסוף. לחפות קיר שלם, עד קו הסיום של הארונות העליונים. בהיעדר ארונות עליונים, אפשר להסתפק בצביעת הקיר. 

צילום: פיליפ רוט לרשת נגב.

 
מי אמר שחייבים אריחים? 
זהו שלא חייבים. בבתים בהם קיים אי ובו כיור או תנור מובנה, החיפוי אף מיותר לגמרי. אפשר להסתפק בחיפוי הקיר שמאחורי הכריים או הכיור, ואת שאר הקיר לצבוע בצבעים עמידים בפני רטיבות, ואולי גם לשלב עם טיח מעניין.אגב, גם אם אין לכם כעת תקציב לחיפוי העונה לצרכים שלכם, תוכלו בשלב הזה להסתפק בצבע עמיד במים, ובהמשך לבצע את השינויים שעליהם חלמתם.



צילום: יח"צ למטבחי DECOR. מי צריך אריחים?


צילום: יח"צ לנירלט. אפשר להסתפק בצבע עמיד במים.






צילום: יח"צ לויה ארקדיה. אריחי מטבח מחולקים מסדרת BISSEL
צילום: יח"צ למטבחי פרנקל 33





2 תגובות:

  1. אנונימי18/11/12

    Well written job. Thumbs up!
    Look into my blog post ; canapé pas cher

    השבמחק
  2. אנונימי3/2/13

    Really good article. Highly recommended.
    Review my page ... limousine

    השבמחק