ריצוף וחיפוי מקלחות אביב 2011

פסיפס זכוכית 30/30
מחיר: 37.90, פרפקט ליין
מהו גודל האריחים הרצויים בחדר אמבטיה, עד איזה גובה מחפים את הקירות ואיך אפשר לשדרג את הריצוף מבלי לשבור קופת חיסכון. הינה מדריך קצר שיעזור לכם לפני רכישת האריחים.
 
גודל האריחים:
במקלחת קטנה (כ- 180/200 מ') רצוי  אריחים קטנים (10/30 עד 20/40) , וככל שהשטח גדול יותר, אפשר לבחור אריחים גדולים יותר (למשל 30/60).

צורה:
הטרנד העכשווי מכתיב אריחים בצורת מלבן. מקלחת קטנה, אפשר לחפות גם באריחים מרובעים.

סגנון
שוק הקרמיקה מציע מגוון עצום של אריחים בדוגמאות ובסגנונות שונים. בין השאר ניתן  למצוא אריחים צבעוניים, מעוטרים, פסיפסים, חלוקי נחל, אריחים אומנותיים, אריחים מצויירים בעבודת יד, אריחי זכוכית.  לא חייבים לרוקן את הארנק לצורך כך. לפעמים די בנגיעות קלות לשדרוג, למשל :הוספת פס מעוטר היקפי לחדר האמבטיה או חיפוי חלק מהקיר באריחים מעוטרים או בפסיפס (למשל במקלחון או מאחורי האסלה). בקיצור, בממלכה הפרטית שלכם, תנו לשיגעון לנצח.

רצפת המקלחת:
אפשר להעז  ברצפת נצנצים או במראה הדמקה. אפשר גם להחליט על קו אחיד והרמוני ולרצף את חדר האמבטיה באותם האריחים שבהם ריצפתם את הסלון ושאר הבית. כל מה שתבחרו, טוב בתנאי שתקפידו על שני כללים:
  1. ריצוף שאינו בהיר מדי או כהה מדי, המבליטים את הלכלוך, המים ומשקעי האבנית.
  2. שימוש באריחי אנטיסליפ (נגד החלקה) כפי שמחייב התקן.
אריחים לצביעה עצמית
אריחי אמג'ין, 1485 ש"ח למטר
נגב


אריחים בעבודת יד
400 ש"ח למ'
שיבוצים, בנימינה

גוון האריחים:
ככל שהמקלחת קטנה יותר, כך רצוי שגווני האריחים יהיה בהיר יותר. כאמור לעיל, אפשר לשלב מספר  גוונים בחדר אמבטיה, כדי ליצור עניין.

גובה חיפוי הקיר
רצוי עד לגובה 2 מטר' (גובה קו דלת הכניסה), כדי למנוע מגע בין הקירות למים שמרו על מראה מאוורר והימנעו מחיפוי עד התקרה.


טיפ: מומלץ לרכוש כ 10% יותר קרמיקה מהכמות שחושבה (להחלפה במקרים של פגמים או שבירה בזמן העבודה). גם אם רכשתם אריחים לבנים, אל תחסכו בכמות הנוספת, וזאת בשל הבדלים הקיימים גם בגוונים הלבנים.
צילום: ג'יימי כהן
800 ש"ח למטר
חזי בנק




3 תגובות:

  1. אנונימי15/2/11

    האריחים של נגב מטריפים! פשוט שדרוג של החדר ילדים לעולם מהאגדות..יפה מאוד

    השבמחק
  2. אנונימי21/2/11

    כן, יש בנגב דברים מעלפים, ממליצה להיכנס לסניף ש.רפפורט בפ"ת.

    השבמחק
  3. כל הדברים האלה תמיד עושים לי חשק לשפץ את הבית! במיוחד הפסיפס הירוק הראשון למעלה, ממש מזכיר ספא יוקרתי שהיה נחמד אם היה בבית. נראה אם הבעל יסכים לזרום איתי ברעיון :)

    השבמחק