הצצה: סלון ביתה של ענבל קרקו, מעצבת פנים

סלון ביתה של ענבל קרקו, מעצבת פנים, משמש הוכחה  שאפשר לעשות כמעט הכל לבד; בלי לשבור תכנית חיסכון וכעט מבלי להזדקק לאנשי מקצוע. התוצאה: סלון בסגנון כפרי קלאסי, המחמם את הלב ומצודד את העין.
איך היא עשתה את זה?

ענבל קרקו: 
חיפוי עמוד באבן - רכשתי אבני מצפה והדבקתי בעצמי על קיר (עמוד) המפריד בין המטבח לסלון.

שולחן קרמיקה: רכשתי  ערכה מוכנה לשולחן שכללה   מסגרת ורגליים, והרכבתי בעצמי (ניתן להשיג בחנויות לנגרים חובביים, וברשתות שווק גדולות). הזמנתי מנגר פלטת סנדביץ וחיברתי אותה למסגרת השולחן במסמרים/ברגים.


את שאריות הקרמיקה שנותרו לי  מחיפוי חדר האמבטיה, הדבקתי על משטח הסנדביץ' (בעזרת דבק קרמיקה).
שאריות "דקורים" שרכשתי מחנות קרמיקה שימשו ליצירת מסגרת (לחילופין ניתן להשתמש בפסיפס זכוכית שניתן לרכוש בחנויות למלאכת יד). מסביב לשולחן הדבקתי קנט. לבסוף, צבעתי את המסגרת והקנט בלק צבעוני ומילאתי רובה בין ריצוף הקרמיקה.


13 שנים עברו מאז שבניתי את השולחן. בכל פעם שבא לי, אני משנה את צבעו. בפעם האחרונה רציתי ליצור מראה כפרי ולכן לפני הצביעה שפשפתי בשעוות נר את זויות השולחן ואז צבעתי. לאחר  שהצבע התייבש שייפתי את האיזורים עליהם עברתי עם נר (בנייר זכוכית), כך התקבל המראה המיושן שיש לו כיום.

בדרך זו צבעתי רהיטים נוספים בבית. סוג כזה של צביעה מאפשר להתיישנות הטבעית של הרהיט להיראות חלק בלתי נפרד מהעיצוב שלו. זו המהות של הסיגנון הכפרי- מראה מיושן.


צבע הקירות: גוון קרם כשבקיר אחד השתמשתי בצבע מטאלי, גוון פנינה. זוהי צביעה מיוחדת הנעשית בעזרת ספוג שיוצרת מראה של קטיפה על הקיר. צבעתי אותו בעצמי על סמך הדרכה שקיבלתי בחנות הצבעים. היתרון בצבעים טאליים  (במיוחד בגוונים הבהירים) בהיותם מחזירי אור ועל כן הם מאירים את הבית.




















2 תגובות:

  1. הבית נראה מהמם ומרשים במיוחד!!
    אבל מה שיותר עניין אותי הוא לראות את הדלתות דווקא בבית של מעצבת הפנים הזו, לאור העובדה שזהו השדרוג הכי רלוונטי שהבית שלי אמור לעבור.
    אמנם זה נראה כמו פרט שולי וטריוויאלי לבית, אבל מעניין אותי לדעת איך מעצבי פנים מתייחסים לאספקט הזה של הבית.

    השבמחק
  2. בעלי ואני קנינו חלקי אריחים צבעוניים והכנו לנו משטח חדש לשולחן ישן שהתחבא איפהשהוא במחסן. זה יצא מקסים ולא היה יקר כלל. הפרוייקט הבא: לעשות את אותו הדבר עם שולחן הצביעה בחדר הילדים, והפעם להשתמש בגזרי דפי צביעה להדפסה, מעשה ידי בתי הקטנה.

    השבמחק